نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آردلت خردورزی‌های مسعود غزنوی در تاریخ بیهقی در آیینۀ نظریۀ سه‌بعدی خرد آردلت (3D-WS) [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 157-184]
  • آموزه‌های تربیتی بررسی هستی‌شناسی متون پهلوی و استنتاج آموزه‌های تربیتی آن [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 67-92]
  • آموزه‌های تعلیمی بررسی مقایسه‏ ای آموزه‏ های تعلیمی، اخلاق فردی و آیین کشورداری در قابوس‏نامه و سیاست‏نامه [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 1-22]
  • آموزه‌های تعلیمی آموزه‌های تعلیمی در جامع ‌الاسرار نورعلیشاه اصفهانی و شگرد‌های تعلیمی آن [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 112-148]
  • آموزه‌های تعلیمی انعکاس آموزه‌های تعلیمی شیخ عبدالقادر گیلانی در نکات بیدل دهلوی [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 29-57]
  • آموزه‌های تعلیمی آموزه‌های اخلاقی از مواجهۀ حاکمان دینی و غیردینی با مصلحان و منتقدان با تأکید بر احیاء علوم‌الدین امام محمد غزالی [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 149-190]

ا

  • ابوسعید ابی‌الخیر شیوه‌های تبلیغی در اسرار التوحید [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 91-112]
  • احیاء علوم‌الدین آموزه‌های اخلاقی از مواجهۀ حاکمان دینی و غیردینی با مصلحان و منتقدان با تأکید بر احیاء علوم‌الدین امام محمد غزالی [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 149-190]
  • اخلاق جایگاه صور خیال در آموزه‌های اخلاقیِ معارف بهاء ولد [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 129-156]
  • اخلاق نگاهی به کارکرد اخلاقی‌ـ تعلیمیِ عقل در حدیقة ‌الحقیقه و مثنوی معنوی [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 51-90]
  • اخلاق مصیبت‌نامۀ عطار نیشابوری؛ آمیزه‌ای از اخلاق عملی و عرفان (با تکیه بر حکایت‌ها) [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 57-92]
  • اخلاق ناصری بررسی تصویر شاه- انسان کامل در متون نثر تعلیمی (قابوس‌نامه، سیاست‌نامه، اخلاق ناصری، گلستان سعدی و سلوک ‌الملوک) [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 93-128]
  • ادبیات تطبیقی بازتاب ادب تعلیمی در اساطیر کهن با نظر به داستان زال و سیمرغ و ماجراهای تِلِماک [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 1-22]
  • ادبیات تعلیمی بازتاب ادب تعلیمی در اساطیر کهن با نظر به داستان زال و سیمرغ و ماجراهای تِلِماک [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 1-22]
  • ادبیات تعلیمی بررسی و تحلیل آموزه‌های تعلیمی در آثار برجستۀ عرفانی و صوفیانۀ حکیم ملاعباسعلی کیوان قزوینی [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 123-156]
  • ادبیات تعلیمی بررسی مقایسه‏ ای آموزه‏ های تعلیمی، اخلاق فردی و آیین کشورداری در قابوس‏نامه و سیاست‏نامه [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 1-22]
  • ادبیات تعلیمی نگاهی به کارکرد اخلاقی‌ـ تعلیمیِ عقل در حدیقة ‌الحقیقه و مثنوی معنوی [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 51-90]
  • ادبیات تعلیمی بازنمایی مضامین اخلاقی و تعلیمی در پنج‌گنج عماد فقیه کرمانی [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 188-225]
  • ادبیات تعلیمی تحلیل و بررسی بن‌مایۀ حباب و کارکردهای تعلیمی آن در شعر صائب تبریزی [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 129-148]
  • ادبیات تعلیمی مظاهر انحطاط اخلاقی پادشاهان در شاهنامۀ فردوسی [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 1-28]
  • ادب تعلیمی همنشینی ادب حماسی و ادب تعلیمی در اسکندرنامۀ نظامی گنجه‌ای [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 1-28]
  • ادب حماسی همنشینی ادب حماسی و ادب تعلیمی در اسکندرنامۀ نظامی گنجه‌ای [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 1-28]
  • ایران باستان تبیین جایگاه قابوس‌نامه در تاریخ اندرزنامه‌نویسی [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 23-50]
  • ازهر و مزهر علل و انگیزه‌های کاربرد مضامین تعلیمی در منظومۀ غنایی ازهر و مزهر نزاری قهستانی [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 93-122]
  • استعارۀ مفهومی استعارۀ مفهومی «عدالت» و «ظلم» در آداب ‌الملوک‌ها با تکیه بر قابوس‌نامه، سیاست‌نامه و نصیحة ‌الملوک [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 191-220]
  • اسرار التوحید شیوه‌های تبلیغی در اسرار التوحید [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 91-112]
  • اسرارنامه زندگی بر مدار مرگ (پیامدهای اخلاقی مرگ‌پویایی و زندگی‌خواهی در اسرارنامۀ عطار نیشابوری) [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 85-111]
  • اسطوره بازتاب ادب تعلیمی در اساطیر کهن با نظر به داستان زال و سیمرغ و ماجراهای تِلِماک [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 1-22]
  • اسطوره مقایسۀ سیاوش، انسان آرمانی شاهنامه با نوح، انسان کامل تورات [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 47-66]
  • اسکندرنامه همنشینی ادب حماسی و ادب تعلیمی در اسکندرنامۀ نظامی گنجه‌ای [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 1-28]
  • ایماژهای زندگی زندگی بر مدار مرگ (پیامدهای اخلاقی مرگ‌پویایی و زندگی‌خواهی در اسرارنامۀ عطار نیشابوری) [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 85-111]
  • انحطاط اخلاقی مظاهر انحطاط اخلاقی پادشاهان در شاهنامۀ فردوسی [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 1-28]
  • اندرزنامه‌نویسی تبیین جایگاه قابوس‌نامه در تاریخ اندرزنامه‌نویسی [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 23-50]
  • انسان آرمانی مقایسۀ سیاوش، انسان آرمانی شاهنامه با نوح، انسان کامل تورات [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 47-66]
  • انسان کامل مقایسۀ سیاوش، انسان آرمانی شاهنامه با نوح، انسان کامل تورات [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 47-66]

ب

  • بیدل دهلوی انعکاس آموزه‌های تعلیمی شیخ عبدالقادر گیلانی در نکات بیدل دهلوی [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 29-57]
  • بررسی تطبیقی بررسی مقایسه‏ ای آموزه‏ های تعلیمی، اخلاق فردی و آیین کشورداری در قابوس‏نامه و سیاست‏نامه [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 1-22]
  • بیناژانری همنشینی ادب حماسی و ادب تعلیمی در اسکندرنامۀ نظامی گنجه‌ای [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 1-28]
  • بهاء ولد جایگاه صور خیال در آموزه‌های اخلاقیِ معارف بهاء ولد [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 129-156]
  • بهرام گور بررسی مؤلفه‌های شفقت به خودِ نِف در شخصیت فتنه در منظومۀ هفت‌پیکر نظامی [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 29-56]

پ

  • پادشاهان مظاهر انحطاط اخلاقی پادشاهان در شاهنامۀ فردوسی [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 1-28]
  • پیامدهای اخلاقی زندگی بر مدار مرگ (پیامدهای اخلاقی مرگ‌پویایی و زندگی‌خواهی در اسرارنامۀ عطار نیشابوری) [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 85-111]
  • پنج‌ گنج بازنمایی مضامین اخلاقی و تعلیمی در پنج‌گنج عماد فقیه کرمانی [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 188-225]
  • پند و اندرز مصیبت‌نامۀ عطار نیشابوری؛ آمیزه‌ای از اخلاق عملی و عرفان (با تکیه بر حکایت‌ها) [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 57-92]

ت

  • تاریخ بیهقی خردورزی‌های مسعود غزنوی در تاریخ بیهقی در آیینۀ نظریۀ سه‌بعدی خرد آردلت (3D-WS) [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 157-184]
  • تبلیغ شیوه‌های تبلیغی در اسرار التوحید [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 91-112]
  • ترس مذموم راهکارهای مولانا برای مقابله با ترس‌های مذموم در مثنوی با نگاهی به دیدگاه روان‌شناسان [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 157-186]
  • تصوف تحلیل فرونسیستی از «فقر و غنا» در نظام اخلاق صوفیانه و رسالۀ اخلاقی گلستان [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 23-46]
  • تصوف انفرادی و حقیقی بررسی و تحلیل آموزه‌های تعلیمی در آثار برجستۀ عرفانی و صوفیانۀ حکیم ملاعباسعلی کیوان قزوینی [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 123-156]
  • تصوف مرسوم بررسی و تحلیل آموزه‌های تعلیمی در آثار برجستۀ عرفانی و صوفیانۀ حکیم ملاعباسعلی کیوان قزوینی [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 123-156]
  • تعلیم علل و انگیزه‌های کاربرد مضامین تعلیمی در منظومۀ غنایی ازهر و مزهر نزاری قهستانی [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 93-122]
  • تعلیم جایگاه صور خیال در آموزه‌های اخلاقیِ معارف بهاء ولد [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 129-156]
  • تعلیمی بررسی ظرایف معناییِ نوع تعلیمی در بخشی از هفت‌پیکر بر پایۀ سبک‎ شناسی لایه‎ ای [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 149-187]

ج

  • جامع الاسرار آموزه‌های تعلیمی در جامع ‌الاسرار نورعلیشاه اصفهانی و شگرد‌های تعلیمی آن [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 112-148]
  • جملات انشایی بررسی کارکردهای دینی و اخلاقی جملات پرسشی و امری در قصاید سنایی [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 58-84]
  • جملات پرسشی و امری بررسی کارکردهای دینی و اخلاقی جملات پرسشی و امری در قصاید سنایی [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 58-84]

ح

  • حاکمان آموزه‌های اخلاقی از مواجهۀ حاکمان دینی و غیردینی با مصلحان و منتقدان با تأکید بر احیاء علوم‌الدین امام محمد غزالی [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 149-190]
  • حباب تحلیل و بررسی بن‌مایۀ حباب و کارکردهای تعلیمی آن در شعر صائب تبریزی [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 129-148]
  • حدیقة ‌الحقیقه نگاهی به کارکرد اخلاقی‌ـ تعلیمیِ عقل در حدیقة ‌الحقیقه و مثنوی معنوی [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 51-90]
  • حکایت مصیبت‌نامۀ عطار نیشابوری؛ آمیزه‌ای از اخلاق عملی و عرفان (با تکیه بر حکایت‌ها) [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 57-92]

د

  • دیدگاه روان‌شناسان راهکارهای مولانا برای مقابله با ترس‌های مذموم در مثنوی با نگاهی به دیدگاه روان‌شناسان [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 157-186]
  • دورۀ اسلامی تبیین جایگاه قابوس‌نامه در تاریخ اندرزنامه‌نویسی [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 23-50]

ر

  • رابرت ایمونز تحلیل شاخصه‌های هوش معنوی در مثنوی مولوی با تأکید بر نظریۀ رابرت ایمونز [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 113-128]
  • راهکارهای ترس راهکارهای مولانا برای مقابله با ترس‌های مذموم در مثنوی با نگاهی به دیدگاه روان‌شناسان [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 157-186]

ز

  • زمینه‌های ترس راهکارهای مولانا برای مقابله با ترس‌های مذموم در مثنوی با نگاهی به دیدگاه روان‌شناسان [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 157-186]

س

  • سیاست‌نامه بررسی مقایسه‏ ای آموزه‏ های تعلیمی، اخلاق فردی و آیین کشورداری در قابوس‏نامه و سیاست‏نامه [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 1-22]
  • سیاست‌نامه بررسی تصویر شاه- انسان کامل در متون نثر تعلیمی (قابوس‌نامه، سیاست‌نامه، اخلاق ناصری، گلستان سعدی و سلوک ‌الملوک) [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 93-128]
  • سیاست‌نامه استعارۀ مفهومی «عدالت» و «ظلم» در آداب ‌الملوک‌ها با تکیه بر قابوس‌نامه، سیاست‌نامه و نصیحة ‌الملوک [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 191-220]
  • سیاوش مقایسۀ سیاوش، انسان آرمانی شاهنامه با نوح، انسان کامل تورات [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 47-66]
  • سبک هندی تحلیل و بررسی بن‌مایۀ حباب و کارکردهای تعلیمی آن در شعر صائب تبریزی [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 129-148]
  • سعدی تحلیل فرونسیستی از «فقر و غنا» در نظام اخلاق صوفیانه و رسالۀ اخلاقی گلستان [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 23-46]
  • سلطان مسعود غزنوی خردورزی‌های مسعود غزنوی در تاریخ بیهقی در آیینۀ نظریۀ سه‌بعدی خرد آردلت (3D-WS) [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 157-184]
  • سلوک ‌الملوک بررسی تصویر شاه- انسان کامل در متون نثر تعلیمی (قابوس‌نامه، سیاست‌نامه، اخلاق ناصری، گلستان سعدی و سلوک ‌الملوک) [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 93-128]
  • سنایی بررسی کارکردهای دینی و اخلاقی جملات پرسشی و امری در قصاید سنایی [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 58-84]

ش

  • شاه-انسان کامل بررسی تصویر شاه- انسان کامل در متون نثر تعلیمی (قابوس‌نامه، سیاست‌نامه، اخلاق ناصری، گلستان سعدی و سلوک ‌الملوک) [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 93-128]
  • شاهنامه بازتاب ادب تعلیمی در اساطیر کهن با نظر به داستان زال و سیمرغ و ماجراهای تِلِماک [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 1-22]
  • شاهنامۀ فردوسی مظاهر انحطاط اخلاقی پادشاهان در شاهنامۀ فردوسی [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 1-28]
  • شعر فارسی بازنمایی مضامین اخلاقی و تعلیمی در پنج‌گنج عماد فقیه کرمانی [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 188-225]
  • شفقت‌ورزی بررسی مؤلفه‌های شفقت به خودِ نِف در شخصیت فتنه در منظومۀ هفت‌پیکر نظامی [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 29-56]
  • شگردهای تعلیمی آموزه‌های تعلیمی در جامع ‌الاسرار نورعلیشاه اصفهانی و شگرد‌های تعلیمی آن [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 112-148]
  • شگرد‌های تعلیمی علل و انگیزه‌های کاربرد مضامین تعلیمی در منظومۀ غنایی ازهر و مزهر نزاری قهستانی [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 93-122]
  • شیوه‌های تبلیغی شیوه‌های تبلیغی در اسرار التوحید [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 91-112]

ص

  • صائب تبریزی تحلیل و بررسی بن‌مایۀ حباب و کارکردهای تعلیمی آن در شعر صائب تبریزی [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 129-148]
  • صفات اخلاقی آموزه‌های اخلاقی از مواجهۀ حاکمان دینی و غیردینی با مصلحان و منتقدان با تأکید بر احیاء علوم‌الدین امام محمد غزالی [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 149-190]
  • صور خیال جایگاه صور خیال در آموزه‌های اخلاقیِ معارف بهاء ولد [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 129-156]

ظ

  • ظلم استعارۀ مفهومی «عدالت» و «ظلم» در آداب ‌الملوک‌ها با تکیه بر قابوس‌نامه، سیاست‌نامه و نصیحة ‌الملوک [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 191-220]

ع

  • عباسعلی کیوان قزوینی بررسی و تحلیل آموزه‌های تعلیمی در آثار برجستۀ عرفانی و صوفیانۀ حکیم ملاعباسعلی کیوان قزوینی [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 123-156]
  • عبدالقادر گیلانی انعکاس آموزه‌های تعلیمی شیخ عبدالقادر گیلانی در نکات بیدل دهلوی [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 29-57]
  • عدالت استعارۀ مفهومی «عدالت» و «ظلم» در آداب ‌الملوک‌ها با تکیه بر قابوس‌نامه، سیاست‌نامه و نصیحة ‌الملوک [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 191-220]
  • عرفان آموزه‌های تعلیمی در جامع ‌الاسرار نورعلیشاه اصفهانی و شگرد‌های تعلیمی آن [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 112-148]
  • عطار زندگی بر مدار مرگ (پیامدهای اخلاقی مرگ‌پویایی و زندگی‌خواهی در اسرارنامۀ عطار نیشابوری) [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 85-111]
  • عطار مصیبت‌نامۀ عطار نیشابوری؛ آمیزه‌ای از اخلاق عملی و عرفان (با تکیه بر حکایت‌ها) [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 57-92]
  • عقل نگاهی به کارکرد اخلاقی‌ـ تعلیمیِ عقل در حدیقة ‌الحقیقه و مثنوی معنوی [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 51-90]
  • علم معانی بررسی کارکردهای دینی و اخلاقی جملات پرسشی و امری در قصاید سنایی [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 58-84]
  • عماد فقیه کرمانی بازنمایی مضامین اخلاقی و تعلیمی در پنج‌گنج عماد فقیه کرمانی [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 188-225]

غ

  • غنا تحلیل فرونسیستی از «فقر و غنا» در نظام اخلاق صوفیانه و رسالۀ اخلاقی گلستان [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 23-46]

ف

  • فتنه بررسی مؤلفه‌های شفقت به خودِ نِف در شخصیت فتنه در منظومۀ هفت‌پیکر نظامی [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 29-56]
  • فتوح الغیب انعکاس آموزه‌های تعلیمی شیخ عبدالقادر گیلانی در نکات بیدل دهلوی [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 29-57]
  • فرونسیس تحلیل فرونسیستی از «فقر و غنا» در نظام اخلاق صوفیانه و رسالۀ اخلاقی گلستان [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 23-46]
  • فقر تحلیل فرونسیستی از «فقر و غنا» در نظام اخلاق صوفیانه و رسالۀ اخلاقی گلستان [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 23-46]

ق

  • قابوس‌نامه بررسی مقایسه‏ ای آموزه‏ های تعلیمی، اخلاق فردی و آیین کشورداری در قابوس‏نامه و سیاست‏نامه [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 1-22]
  • قابوس‌نامه تبیین جایگاه قابوس‌نامه در تاریخ اندرزنامه‌نویسی [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 23-50]
  • قابوس‌نامه بررسی تصویر شاه- انسان کامل در متون نثر تعلیمی (قابوس‌نامه، سیاست‌نامه، اخلاق ناصری، گلستان سعدی و سلوک ‌الملوک) [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 93-128]
  • قابوس‌نامه استعارۀ مفهومی «عدالت» و «ظلم» در آداب ‌الملوک‌ها با تکیه بر قابوس‌نامه، سیاست‌نامه و نصیحة ‌الملوک [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 191-220]
  • قصیده بررسی کارکردهای دینی و اخلاقی جملات پرسشی و امری در قصاید سنایی [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 58-84]

گ

  • گادامر تحلیل فرونسیستی از «فقر و غنا» در نظام اخلاق صوفیانه و رسالۀ اخلاقی گلستان [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 23-46]
  • گلستان تحلیل فرونسیستی از «فقر و غنا» در نظام اخلاق صوفیانه و رسالۀ اخلاقی گلستان [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 23-46]
  • گلستان سعدی بررسی تصویر شاه- انسان کامل در متون نثر تعلیمی (قابوس‌نامه، سیاست‌نامه، اخلاق ناصری، گلستان سعدی و سلوک ‌الملوک) [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 93-128]

ل

  • لایه‌های زبانی بررسی ظرایف معناییِ نوع تعلیمی در بخشی از هفت‌پیکر بر پایۀ سبک‎ شناسی لایه‎ ای [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 149-187]

م

  • ماجراهای تلماک بازتاب ادب تعلیمی در اساطیر کهن با نظر به داستان زال و سیمرغ و ماجراهای تِلِماک [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 1-22]
  • متون پهلوی بررسی هستی‌شناسی متون پهلوی و استنتاج آموزه‌های تربیتی آن [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 67-92]
  • مثنوی نگاهی به کارکرد اخلاقی‌ـ تعلیمیِ عقل در حدیقة ‌الحقیقه و مثنوی معنوی [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 51-90]
  • مثنوی معنوی راهکارهای مولانا برای مقابله با ترس‌های مذموم در مثنوی با نگاهی به دیدگاه روان‌شناسان [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 157-186]
  • مثنوی معنوی تحلیل شاخصه‌های هوش معنوی در مثنوی مولوی با تأکید بر نظریۀ رابرت ایمونز [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 113-128]
  • مدل سه‌بعدی خرد (3D-WS) خردورزی‌های مسعود غزنوی در تاریخ بیهقی در آیینۀ نظریۀ سه‌بعدی خرد آردلت (3D-WS) [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 157-184]
  • مرگ‌پویایی زندگی بر مدار مرگ (پیامدهای اخلاقی مرگ‌پویایی و زندگی‌خواهی در اسرارنامۀ عطار نیشابوری) [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 85-111]
  • مصیبت‌نامه مصیبت‌نامۀ عطار نیشابوری؛ آمیزه‌ای از اخلاق عملی و عرفان (با تکیه بر حکایت‌ها) [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 57-92]
  • مضامین و آموزه‌های اخلاقی بازنمایی مضامین اخلاقی و تعلیمی در پنج‌گنج عماد فقیه کرمانی [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 188-225]
  • مضمون‌پردازی تحلیل و بررسی بن‌مایۀ حباب و کارکردهای تعلیمی آن در شعر صائب تبریزی [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 129-148]
  • معارف جایگاه صور خیال در آموزه‌های اخلاقیِ معارف بهاء ولد [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 129-156]
  • معنا بررسی ظرایف معناییِ نوع تعلیمی در بخشی از هفت‌پیکر بر پایۀ سبک‎ شناسی لایه‎ ای [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 149-187]
  • منتقدان آموزه‌های اخلاقی از مواجهۀ حاکمان دینی و غیردینی با مصلحان و منتقدان با تأکید بر احیاء علوم‌الدین امام محمد غزالی [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 149-190]
  • منظومه‌های غنایی علل و انگیزه‌های کاربرد مضامین تعلیمی در منظومۀ غنایی ازهر و مزهر نزاری قهستانی [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 93-122]

ن

  • نصیحة الملوک استعارۀ مفهومی «عدالت» و «ظلم» در آداب ‌الملوک‌ها با تکیه بر قابوس‌نامه، سیاست‌نامه و نصیحة ‌الملوک [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 191-220]
  • نظامی بررسی مؤلفه‌های شفقت به خودِ نِف در شخصیت فتنه در منظومۀ هفت‌پیکر نظامی [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 29-56]
  • نظامی‌گنجه‌ای همنشینی ادب حماسی و ادب تعلیمی در اسکندرنامۀ نظامی گنجه‌ای [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 1-28]
  • نظریه‌های خرد خردورزی‌های مسعود غزنوی در تاریخ بیهقی در آیینۀ نظریۀ سه‌بعدی خرد آردلت (3D-WS) [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 157-184]
  • نقد اخلاقی و اعتقادی گنابادیه بررسی و تحلیل آموزه‌های تعلیمی در آثار برجستۀ عرفانی و صوفیانۀ حکیم ملاعباسعلی کیوان قزوینی [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 123-156]
  • نکات انعکاس آموزه‌های تعلیمی شیخ عبدالقادر گیلانی در نکات بیدل دهلوی [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 29-57]
  • نوح(ع) مقایسۀ سیاوش، انسان آرمانی شاهنامه با نوح، انسان کامل تورات [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 47-66]
  • نورعلیشاه اصفهانی آموزه‌های تعلیمی در جامع ‌الاسرار نورعلیشاه اصفهانی و شگرد‌های تعلیمی آن [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 112-148]

ه

  • هستی‌شناسی بررسی هستی‌شناسی متون پهلوی و استنتاج آموزه‌های تربیتی آن [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 67-92]
  • هفت‌پیکر بررسی ظرایف معناییِ نوع تعلیمی در بخشی از هفت‌پیکر بر پایۀ سبک‎ شناسی لایه‎ ای [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 149-187]
  • هفت‌پیکر بررسی مؤلفه‌های شفقت به خودِ نِف در شخصیت فتنه در منظومۀ هفت‌پیکر نظامی [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 29-56]
  • هوش معنوی تحلیل شاخصه‌های هوش معنوی در مثنوی مولوی با تأکید بر نظریۀ رابرت ایمونز [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 113-128]