نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آفرین‌نامه مقایسۀ مضامین اندرزی مینوی خرد و آفرین‌نامۀ ابوشکور بلخی [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 79-106]
  • آموزه‌‌های تعلیمی بررسی اثرپذیری منظومۀ ویس و رامین از اندرزنامه‌‌های پهلوی در حوزۀ مفاهیم تعلیمی [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 93-118]

ا

  • ابن‌یمین آموزه‌های تعلیمی در قطعات ابن‌ایمین [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 107-128]
  • ابوشکور بلخی مقایسۀ مضامین اندرزی مینوی خرد و آفرین‌نامۀ ابوشکور بلخی [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 79-106]
  • اتهام بررسی آموزه‌های تعلیمی در رفتار قهرمانان روایت‌های اتهام و تبرئه با تکیه بر هفت روایت از ادبیات جهان [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 143-178]
  • ایثار و آزادگی رگه‌های تعلیمی در شعر دفاع مقدس (دهة 60) [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 173-200]
  • اجتماع بررسی دگرگونی ادب تعلیمی در جریان‌‌های شعر معاصر در ارتباط با تحولات اجتماعی [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 57-78]
  • اخلاق مضامین تعلیمی در دیوان رودکی سمرقندی [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 1-22]
  • اخلاق اخلاقِ تجاری در ادب فارسی [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 179-208]
  • اخلاق در سبک خراسانی بررسی تاریخ‌محور تحول موضوعات شعر تعلیمی قرن چهارم تا هشتم [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 137-170]
  • اخلاق در سبک عراقی بررسی تاریخ‌محور تحول موضوعات شعر تعلیمی قرن چهارم تا هشتم [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 137-170]
  • اخلاق شاه و ملازمان تحلیل اندیشه ها و اندرزهای اخلاقی گرشاسب‌نامة اسدی در موضوع سیاست مُدُن [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 145-172]
  • اخوان ثالث کارکردهای تعلیمی و اخلاقی عناصر چندمعنایی در شعر اخوان با تکیه بر عنصر نماد [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 169-198]
  • ادبیات مؤلفه‌های تعلیم‌وتربیت مطلوب در گلستان سعدی [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 119-142]
  • ادبیات پهلوی بررسی اثرپذیری منظومۀ ویس و رامین از اندرزنامه‌‌های پهلوی در حوزۀ مفاهیم تعلیمی [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 93-118]
  • ادبیات تطبیقی بررسی آموزه‌های تعلیمی در رفتار قهرمانان روایت‌های اتهام و تبرئه با تکیه بر هفت روایت از ادبیات جهان [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 143-178]
  • ادبیات تعلیمی رویکرد نظامی گنجوی به تمثیل حیوانات از دیدگاه ادبیات تعلیمی [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 121-144]
  • ادبیات تعلیمی آموزه‌های تعلیمی در قطعات ابن‌ایمین [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 107-128]
  • ادبیات تعلیمی سبک اقناعی نظامی در بیان مضامین تعلیمی با تکیه بر قصاید [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 23-50]
  • ادبیات تعلیمی پند منظوم در ادب عالمانه [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 79-104]
  • ادبیات تعلیمی بررسی تاریخ‌محور تحول موضوعات شعر تعلیمی قرن چهارم تا هشتم [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 137-170]
  • ادبیات تعلیمی بررسی آموزه‌های تعلیمی در رفتار قهرمانان روایت‌های اتهام و تبرئه با تکیه بر هفت روایت از ادبیات جهان [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 143-178]
  • ادبیات تعلیمی پی‌رنگِ تعلیم (سنجش تطبیقی باب «شیر و گاو»، در سه تحریر از کلیله و دمنه با تکیه بر عنصر داستانی پی‌رنگ) [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 105-136]
  • ادبیّات تعلیمی مضامین تعلیمی در دیوان رودکی سمرقندی [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 1-22]
  • ادبیات تعلیمی و اخلاقی کارکردهای تعلیمی و اخلاقی عناصر چندمعنایی در شعر اخوان با تکیه بر عنصر نماد [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 169-198]
  • ادب تعلیمی رازداری در داستان های عاشقانة شاهنامه (شاخصة مهم ادب تعلیمی) [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 1-28]
  • ادب تعلیمی رگه‌های تعلیمی در شعر دفاع مقدس (دهة 60) [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 173-200]
  • ادب تعلیمی بررسی دگرگونی ادب تعلیمی در جریان‌‌های شعر معاصر در ارتباط با تحولات اجتماعی [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 57-78]
  • ادب تعلیمی اخلاقِ تجاری در ادب فارسی [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 179-208]
  • ادب تعلیمی مضامین و ساختارهای تعلیمی و اخلاقی در منشورهای دیوانی با تکیه بر عتبة الکتبة، التوسّل الی الترسّل، دستور دبیری و دستورالکاتب [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 51-78]
  • ادب تعلیمی تأثیر به‌کارگیری حوزۀ معنایی و واژگانی در تصحیح متن تعلیمی [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 1-20]
  • ایران باستان بررسی اثرپذیری منظومۀ ویس و رامین از اندرزنامه‌‌های پهلوی در حوزۀ مفاهیم تعلیمی [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 93-118]
  • اسدی طوسی تحلیل اندیشه ها و اندرزهای اخلاقی گرشاسب‌نامة اسدی در موضوع سیاست مُدُن [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 145-172]
  • اشعار پند منظوم در ادب عالمانه [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 79-104]
  • اشعار تعلیمی بررسی کارکردهای تکرار در القای مضامین اخلاقی و تعلیمی (مطالعه موردی شعر شفیعی کدکنی) [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 29-60]
  • اقناع مخاطب سبک اقناعی نظامی در بیان مضامین تعلیمی با تکیه بر قصاید [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 23-50]
  • انتقاد‌های اجتماعی کارکرد تکرار و تداعی در انتقاد‌های اجتماعی پنج شاعر برگزیدۀ سبک عراقی [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 21-50]
  • اندرز مقایسۀ مضامین اندرزی مینوی خرد و آفرین‌نامۀ ابوشکور بلخی [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 79-106]
  • اندرزنامه بررسی اثرپذیری منظومۀ ویس و رامین از اندرزنامه‌‌های پهلوی در حوزۀ مفاهیم تعلیمی [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 93-118]
  • انسان مؤلفه‌های تعلیم‌وتربیت مطلوب در گلستان سعدی [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 119-142]
  • انقلاب اسلامی رگه‌های تعلیمی در شعر دفاع مقدس (دهة 60) [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 173-200]
  • انوار سهیلی پی‌رنگِ تعلیم (سنجش تطبیقی باب «شیر و گاو»، در سه تحریر از کلیله و دمنه با تکیه بر عنصر داستانی پی‌رنگ) [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 105-136]

ب

  • باب پنجم گلستان سعدی کاربست گفتمان عاطفی در متون تعلیمی با تکیه بر باب پنجم گلستان سعدی [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 91-120]
  • بایدها و نبایدها اخلاقِ تجاری در ادب فارسی [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 179-208]
  • بازرگان اخلاقِ تجاری در ادب فارسی [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 179-208]
  • برون‌متنی بنیان تعلیم شاهان در برسازی زندگی فردوسی [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 171-196]
  • بنیان تعلیم بنیان تعلیم شاهان در برسازی زندگی فردوسی [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 171-196]

پ

  • پرداخت داستانی پی‌رنگِ تعلیم (سنجش تطبیقی باب «شیر و گاو»، در سه تحریر از کلیله و دمنه با تکیه بر عنصر داستانی پی‌رنگ) [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 105-136]
  • پی‌رنگ پی‌رنگِ تعلیم (سنجش تطبیقی باب «شیر و گاو»، در سه تحریر از کلیله و دمنه با تکیه بر عنصر داستانی پی‌رنگ) [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 105-136]
  • پند شاعران پند منظوم در ادب عالمانه [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 79-104]

ت

  • تبرئه بررسی آموزه‌های تعلیمی در رفتار قهرمانان روایت‌های اتهام و تبرئه با تکیه بر هفت روایت از ادبیات جهان [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 143-178]
  • تجارت اخلاقِ تجاری در ادب فارسی [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 179-208]
  • تحول موضوعات تعلیمی بررسی تاریخ‌محور تحول موضوعات شعر تعلیمی قرن چهارم تا هشتم [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 137-170]
  • تداعی کارکرد تکرار و تداعی در انتقاد‌های اجتماعی پنج شاعر برگزیدۀ سبک عراقی [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 21-50]
  • تذکره الاولیا بررسی و مقایسه جنبه های تعلیمی دو مفهوم انصاف و عشق در تذکره الاولیا و منطق الطیر عطار [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 61-90]
  • ترجمۀ کلیله و دمنه (بهرام‌شاهی) پی‌رنگِ تعلیم (سنجش تطبیقی باب «شیر و گاو»، در سه تحریر از کلیله و دمنه با تکیه بر عنصر داستانی پی‌رنگ) [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 105-136]
  • ترسّل و انشا مضامین و ساختارهای تعلیمی و اخلاقی در منشورهای دیوانی با تکیه بر عتبة الکتبة، التوسّل الی الترسّل، دستور دبیری و دستورالکاتب [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 51-78]
  • تصحیح متن تأثیر به‌کارگیری حوزۀ معنایی و واژگانی در تصحیح متن تعلیمی [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 1-20]
  • تعلیم‌وتربیت مؤلفه‌های تعلیم‌وتربیت مطلوب در گلستان سعدی [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 119-142]
  • تفاوت های زبانی بررسی و مقایسه جنبه های تعلیمی دو مفهوم انصاف و عشق در تذکره الاولیا و منطق الطیر عطار [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 61-90]
  • تکرار بررسی کارکردهای تکرار در القای مضامین اخلاقی و تعلیمی (مطالعه موردی شعر شفیعی کدکنی) [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 29-60]
  • تکرار کارکرد تکرار و تداعی در انتقاد‌های اجتماعی پنج شاعر برگزیدۀ سبک عراقی [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 21-50]
  • تمثل رویکرد نظامی گنجوی به تمثیل حیوانات از دیدگاه ادبیات تعلیمی [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 121-144]
  • تمثیل حیوانات رویکرد نظامی گنجوی به تمثیل حیوانات از دیدگاه ادبیات تعلیمی [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 121-144]
  • توالی روایت، ابزار تعلیم در گلستان (رویکردی روایت‌شناختی به باب نخست گلستان) [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 29-56]
  • توصیه‌های اخلاقی مضامین و ساختارهای تعلیمی و اخلاقی در منشورهای دیوانی با تکیه بر عتبة الکتبة، التوسّل الی الترسّل، دستور دبیری و دستورالکاتب [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 51-78]

ج

  • جریان بررسی دگرگونی ادب تعلیمی در جریان‌‌های شعر معاصر در ارتباط با تحولات اجتماعی [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 57-78]
  • جنبه های تعلیمی بررسی و مقایسه جنبه های تعلیمی دو مفهوم انصاف و عشق در تذکره الاولیا و منطق الطیر عطار [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 61-90]
  • جهان چند صدایی نیم نگاهی به جنبه های تعلیمی شعر حافظ از منظر نظریه ی روایت شنو [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 51-92]

ح

  • حافظ نیم نگاهی به جنبه های تعلیمی شعر حافظ از منظر نظریه ی روایت شنو [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 51-92]
  • حکایات روایت، ابزار تعلیم در گلستان (رویکردی روایت‌شناختی به باب نخست گلستان) [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 29-56]
  • حکمت مضامین تعلیمی در دیوان رودکی سمرقندی [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 1-22]
  • حوزۀ مفهومی تأثیر به‌کارگیری حوزۀ معنایی و واژگانی در تصحیح متن تعلیمی [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 1-20]
  • حوزۀ واژگانی تأثیر به‌کارگیری حوزۀ معنایی و واژگانی در تصحیح متن تعلیمی [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 1-20]

خ

  • خردورزی مقایسۀ مضامین اندرزی مینوی خرد و آفرین‌نامۀ ابوشکور بلخی [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 79-106]

د

  • داستان عاشقانه رازداری در داستان های عاشقانة شاهنامه (شاخصة مهم ادب تعلیمی) [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 1-28]
  • داستان‌های بیدپای پی‌رنگِ تعلیم (سنجش تطبیقی باب «شیر و گاو»، در سه تحریر از کلیله و دمنه با تکیه بر عنصر داستانی پی‌رنگ) [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 105-136]
  • دفاع مقدس رگه‌های تعلیمی در شعر دفاع مقدس (دهة 60) [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 173-200]
  • دگرگونی بررسی دگرگونی ادب تعلیمی در جریان‌‌های شعر معاصر در ارتباط با تحولات اجتماعی [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 57-78]

ر

  • رازداری رازداری در داستان های عاشقانة شاهنامه (شاخصة مهم ادب تعلیمی) [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 1-28]
  • رخداد روایت، ابزار تعلیم در گلستان (رویکردی روایت‌شناختی به باب نخست گلستان) [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 29-56]
  • روایت روایت، ابزار تعلیم در گلستان (رویکردی روایت‌شناختی به باب نخست گلستان) [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 29-56]
  • روایت شناسی نیم نگاهی به جنبه های تعلیمی شعر حافظ از منظر نظریه ی روایت شنو [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 51-92]
  • روایت‌شناسی بررسی آموزه‌های تعلیمی در رفتار قهرمانان روایت‌های اتهام و تبرئه با تکیه بر هفت روایت از ادبیات جهان [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 143-178]
  • روایت شنو نیم نگاهی به جنبه های تعلیمی شعر حافظ از منظر نظریه ی روایت شنو [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 51-92]
  • رودکی مضامین تعلیمی در دیوان رودکی سمرقندی [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 1-22]

ز

س

  • سیاست مُدن تحلیل اندیشه ها و اندرزهای اخلاقی گرشاسب‌نامة اسدی در موضوع سیاست مُدُن [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 145-172]
  • سدۀ یازدهم شگردها و علل و انگیزه‌های کاربرد مضامین تعلیمی در منظومه های غنایی با‌ تکیه بر منظومۀ نویافتۀ «ناز و نیاز» [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 1-28]
  • سعدی مضامین اخلاقی و تعلیمی مشترک در شعر زهیر و سعدی [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 129-168]
  • سعدی روایت، ابزار تعلیم در گلستان (رویکردی روایت‌شناختی به باب نخست گلستان) [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 29-56]

ش

  • شادخوارگی مضامین تعلیمی در دیوان رودکی سمرقندی [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 1-22]
  • شاعران سبک عراقی کارکرد تکرار و تداعی در انتقاد‌های اجتماعی پنج شاعر برگزیدۀ سبک عراقی [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 21-50]
  • شاهنامه رازداری در داستان های عاشقانة شاهنامه (شاخصة مهم ادب تعلیمی) [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 1-28]
  • شعر رگه‌های تعلیمی در شعر دفاع مقدس (دهة 60) [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 173-200]
  • شعر تعلیمی نیم نگاهی به جنبه های تعلیمی شعر حافظ از منظر نظریه ی روایت شنو [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 51-92]
  • شعر جاهلی مضامین اخلاقی و تعلیمی مشترک در شعر زهیر و سعدی [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 129-168]
  • شعر حکمت مضامین اخلاقی و تعلیمی مشترک در شعر زهیر و سعدی [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 129-168]
  • شعر معاصر بررسی دگرگونی ادب تعلیمی در جریان‌‌های شعر معاصر در ارتباط با تحولات اجتماعی [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 57-78]
  • شفیعی کدکنی بررسی کارکردهای تکرار در القای مضامین اخلاقی و تعلیمی (مطالعه موردی شعر شفیعی کدکنی) [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 29-60]
  • شگردهای تعلیمی شگردها و علل و انگیزه‌های کاربرد مضامین تعلیمی در منظومه های غنایی با‌ تکیه بر منظومۀ نویافتۀ «ناز و نیاز» [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 1-28]

ع

  • عدل و داد تحلیل اندیشه ها و اندرزهای اخلاقی گرشاسب‌نامة اسدی در موضوع سیاست مُدُن [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 145-172]
  • عطار نیشابوری بررسی و مقایسه جنبه های تعلیمی دو مفهوم انصاف و عشق در تذکره الاولیا و منطق الطیر عطار [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 61-90]
  • عناصر چندمعنایی کارکردهای تعلیمی و اخلاقی عناصر چندمعنایی در شعر اخوان با تکیه بر عنصر نماد [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 169-198]

ق

  • قرن هشتم پند منظوم در ادب عالمانه [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 79-104]
  • قصاید نظامی سبک اقناعی نظامی در بیان مضامین تعلیمی با تکیه بر قصاید [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 23-50]
  • قطعه آموزه‌های تعلیمی در قطعات ابن‌ایمین [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 107-128]

ک

  • کارکردهای تکرار بررسی کارکردهای تکرار در القای مضامین اخلاقی و تعلیمی (مطالعه موردی شعر شفیعی کدکنی) [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 29-60]
  • کلیله و دمنه پی‌رنگِ تعلیم (سنجش تطبیقی باب «شیر و گاو»، در سه تحریر از کلیله و دمنه با تکیه بر عنصر داستانی پی‌رنگ) [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 105-136]

گ

  • گرشاسب نامه تحلیل اندیشه ها و اندرزهای اخلاقی گرشاسب‌نامة اسدی در موضوع سیاست مُدُن [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 145-172]
  • گفتگو بنیان تعلیم شاهان در برسازی زندگی فردوسی [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 171-196]
  • گفتمان عاطفی کاربست گفتمان عاطفی در متون تعلیمی با تکیه بر باب پنجم گلستان سعدی [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 91-120]
  • گلستان روایت، ابزار تعلیم در گلستان (رویکردی روایت‌شناختی به باب نخست گلستان) [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 29-56]
  • گلستان سعدی مؤلفه‌های تعلیم‌وتربیت مطلوب در گلستان سعدی [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 119-142]

م

  • متون تعلیمی کاربست گفتمان عاطفی در متون تعلیمی با تکیه بر باب پنجم گلستان سعدی [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 91-120]
  • محاسن اخلاقی مضامین اخلاقی و تعلیمی مشترک در شعر زهیر و سعدی [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 129-168]
  • مخزن‌الاسرار رویکرد نظامی گنجوی به تمثیل حیوانات از دیدگاه ادبیات تعلیمی [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 121-144]
  • مضامین آموزه‌های تعلیمی در قطعات ابن‌ایمین [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 107-128]
  • مضامین تعلیمی مضامین اخلاقی و تعلیمی مشترک در شعر زهیر و سعدی [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 129-168]
  • مضامین تعلیمی شگردها و علل و انگیزه‌های کاربرد مضامین تعلیمی در منظومه های غنایی با‌ تکیه بر منظومۀ نویافتۀ «ناز و نیاز» [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 1-28]
  • معنی‌شناسی تأثیر به‌کارگیری حوزۀ معنایی و واژگانی در تصحیح متن تعلیمی [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 1-20]
  • مناشیر مضامین و ساختارهای تعلیمی و اخلاقی در منشورهای دیوانی با تکیه بر عتبة الکتبة، التوسّل الی الترسّل، دستور دبیری و دستورالکاتب [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 51-78]
  • منطق الطیر بررسی و مقایسه جنبه های تعلیمی دو مفهوم انصاف و عشق در تذکره الاولیا و منطق الطیر عطار [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 61-90]
  • منظومۀ غنایی شگردها و علل و انگیزه‌های کاربرد مضامین تعلیمی در منظومه های غنایی با‌ تکیه بر منظومۀ نویافتۀ «ناز و نیاز» [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 1-28]
  • منظومۀ ناز و نیاز شگردها و علل و انگیزه‌های کاربرد مضامین تعلیمی در منظومه های غنایی با‌ تکیه بر منظومۀ نویافتۀ «ناز و نیاز» [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 1-28]
  • مینوی خرد مقایسۀ مضامین اندرزی مینوی خرد و آفرین‌نامۀ ابوشکور بلخی [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 79-106]

ن

  • نماد کارکردهای تعلیمی و اخلاقی عناصر چندمعنایی در شعر اخوان با تکیه بر عنصر نماد [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 169-198]

و

  • ویس و رامین بررسی اثرپذیری منظومۀ ویس و رامین از اندرزنامه‌‌های پهلوی در حوزۀ مفاهیم تعلیمی [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 93-118]

ه

  • هیجانات اساسی کاربست گفتمان عاطفی در متون تعلیمی با تکیه بر باب پنجم گلستان سعدی [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 91-120]
  • هرمنوتیک بنیان تعلیم شاهان در برسازی زندگی فردوسی [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 171-196]
  • هوش هیجانی کاربست گفتمان عاطفی در متون تعلیمی با تکیه بر باب پنجم گلستان سعدی [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 91-120]