نمایه نویسندگان

آ

  • آریان، حسین بررسی مقایسه‏ ای آموزه‏ های تعلیمی، اخلاق فردی و آیین کشورداری در قابوس‏نامه و سیاست‏نامه [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 1-22]
  • آسمند جونقانی، علی مظاهر انحطاط اخلاقی پادشاهان در شاهنامۀ فردوسی [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 1-28]

ا

  • ابوالقاسمی، محسن بررسی و تحلیل آموزه‌های تعلیمی در آثار برجستۀ عرفانی و صوفیانۀ حکیم ملاعباسعلی کیوان قزوینی [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 123-156]
  • احمدنژاد، کامل راهکارهای مولانا برای مقابله با ترس‌های مذموم در مثنوی با نگاهی به دیدگاه روان‌شناسان [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 157-186]
  • استاجی، ابراهیم بررسی ظرایف معناییِ نوع تعلیمی در بخشی از هفت‌پیکر بر پایۀ سبک‎ شناسی لایه‎ ای [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 149-187]
  • استاجی، اعظم بررسی ظرایف معناییِ نوع تعلیمی در بخشی از هفت‌پیکر بر پایۀ سبک‎ شناسی لایه‎ ای [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 149-187]
  • اسکندری شرفی، فرشاد بازنمایی مضامین اخلاقی و تعلیمی در پنج‌گنج عماد فقیه کرمانی [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 188-225]

ب

  • بالو، فرزاد تحلیل فرونسیستی از «فقر و غنا» در نظام اخلاق صوفیانه و رسالۀ اخلاقی گلستان [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 23-46]
  • بساک، حسن آموزه‌های اخلاقی از مواجهۀ حاکمان دینی و غیردینی با مصلحان و منتقدان با تأکید بر احیاء علوم‌الدین امام محمد غزالی [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 149-190]
  • بلوری، مریم جایگاه صور خیال در آموزه‌های اخلاقیِ معارف بهاء ولد [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 129-156]

پ

  • پارسا پور، زهرا استعارۀ مفهومی «عدالت» و «ظلم» در آداب ‌الملوک‌ها با تکیه بر قابوس‌نامه، سیاست‌نامه و نصیحة ‌الملوک [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 191-220]
  • پاک سرشت، محمد جعفر بررسی هستی‌شناسی متون پهلوی و استنتاج آموزه‌های تربیتی آن [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 67-92]
  • پناه، زینب انعکاس آموزه‌های تعلیمی شیخ عبدالقادر گیلانی در نکات بیدل دهلوی [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 29-57]
  • پناهی، مهین آموزه‌های تعلیمی در جامع ‌الاسرار نورعلیشاه اصفهانی و شگرد‌های تعلیمی آن [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 112-148]

ت

  • ترکمانی باراندوزی، وجیهه بررسی مؤلفه‌های شفقت به خودِ نِف در شخصیت فتنه در منظومۀ هفت‌پیکر نظامی [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 29-56]
  • تسنیمی، علی بررسی ظرایف معناییِ نوع تعلیمی در بخشی از هفت‌پیکر بر پایۀ سبک‎ شناسی لایه‎ ای [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 149-187]

ج

  • جعفرزاده، مریم شیوه‌های تبلیغی در اسرار التوحید [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 91-112]
  • جلیلیان، شهرام بررسی هستی‌شناسی متون پهلوی و استنتاج آموزه‌های تربیتی آن [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 67-92]

ح

  • حسینی، زهرا نگاهی به کارکرد اخلاقی‌ـ تعلیمیِ عقل در حدیقة ‌الحقیقه و مثنوی معنوی [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 51-90]
  • حسین پور، اسماعیل آموزه‌های اخلاقی از مواجهۀ حاکمان دینی و غیردینی با مصلحان و منتقدان با تأکید بر احیاء علوم‌الدین امام محمد غزالی [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 149-190]
  • حمامی لاله زار، یونس مقایسۀ سیاوش، انسان آرمانی شاهنامه با نوح، انسان کامل تورات [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 47-66]

خ

  • خدابنده، نسرین آموزه‌های تعلیمی در جامع ‌الاسرار نورعلیشاه اصفهانی و شگرد‌های تعلیمی آن [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 112-148]

ذ

  • ذاکری، گیتا استعارۀ مفهومی «عدالت» و «ظلم» در آداب ‌الملوک‌ها با تکیه بر قابوس‌نامه، سیاست‌نامه و نصیحة ‌الملوک [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 191-220]

ر

  • رادمنش، عطامحمد علل و انگیزه‌های کاربرد مضامین تعلیمی در منظومۀ غنایی ازهر و مزهر نزاری قهستانی [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 93-122]
  • ریاضی هروی، شیدا بررسی هستی‌شناسی متون پهلوی و استنتاج آموزه‌های تربیتی آن [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 67-92]
  • رخشنده مند، علی سینا نگاهی به کارکرد اخلاقی‌ـ تعلیمیِ عقل در حدیقة ‌الحقیقه و مثنوی معنوی [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 51-90]
  • رضازاده قزاآن، مهدی مقایسۀ سیاوش، انسان آرمانی شاهنامه با نوح، انسان کامل تورات [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 47-66]
  • رضائی، پروین مصیبت‌نامۀ عطار نیشابوری؛ آمیزه‌ای از اخلاق عملی و عرفان (با تکیه بر حکایت‌ها) [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 57-92]
  • رنجبر، احمد بازتاب ادب تعلیمی در اساطیر کهن با نظر به داستان زال و سیمرغ و ماجراهای تِلِماک [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 1-22]
  • روحانی، رضا شیوه‌های تبلیغی در اسرار التوحید [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 91-112]
  • رئیسی نافچی، راضیه بررسی تصویر شاه- انسان کامل در متون نثر تعلیمی (قابوس‌نامه، سیاست‌نامه، اخلاق ناصری، گلستان سعدی و سلوک ‌الملوک) [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 93-128]

ز

  • زمانی، مهدی زندگی بر مدار مرگ (پیامدهای اخلاقی مرگ‌پویایی و زندگی‌خواهی در اسرارنامۀ عطار نیشابوری) [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 85-111]

س

  • سلیمی، حسین بررسی کارکردهای دینی و اخلاقی جملات پرسشی و امری در قصاید سنایی [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 58-84]

ش

  • شیخلووند، فاطمه تحلیل شاخصه‌های هوش معنوی در مثنوی مولوی با تأکید بر نظریۀ رابرت ایمونز [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 113-128]
  • شریفی مال امیری، فریبا جایگاه صور خیال در آموزه‌های اخلاقیِ معارف بهاء ولد [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 129-156]
  • شعبانلو، علی رضا استعارۀ مفهومی «عدالت» و «ظلم» در آداب ‌الملوک‌ها با تکیه بر قابوس‌نامه، سیاست‌نامه و نصیحة ‌الملوک [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 191-220]
  • شکوری، بهناز بازتاب ادب تعلیمی در اساطیر کهن با نظر به داستان زال و سیمرغ و ماجراهای تِلِماک [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 1-22]
  • شمیسا، سیروس مقایسۀ سیاوش، انسان آرمانی شاهنامه با نوح، انسان کامل تورات [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 47-66]

ص

  • صادقی، اسماعیل بررسی تصویر شاه- انسان کامل در متون نثر تعلیمی (قابوس‌نامه، سیاست‌نامه، اخلاق ناصری، گلستان سعدی و سلوک ‌الملوک) [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 93-128]
  • صدرایی، رقیه بررسی و تحلیل آموزه‌های تعلیمی در آثار برجستۀ عرفانی و صوفیانۀ حکیم ملاعباسعلی کیوان قزوینی [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 123-156]
  • صفایی مقدم، مسعود بررسی هستی‌شناسی متون پهلوی و استنتاج آموزه‌های تربیتی آن [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 67-92]
  • صفیان بلداجی، یوسف علل و انگیزه‌های کاربرد مضامین تعلیمی در منظومۀ غنایی ازهر و مزهر نزاری قهستانی [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 93-122]

ط

  • طایفی، شیرزاد همنشینی ادب حماسی و ادب تعلیمی در اسکندرنامۀ نظامی گنجه‌ای [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 1-28]
  • طهماسبی، فریدون تحلیل و بررسی بن‌مایۀ حباب و کارکردهای تعلیمی آن در شعر صائب تبریزی [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 129-148]

ع

  • علوی، بشیر بررسی کارکردهای دینی و اخلاقی جملات پرسشی و امری در قصاید سنایی [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 58-84]

غ

  • غفاری، عذرا تحلیل شاخصه‌های هوش معنوی در مثنوی مولوی با تأکید بر نظریۀ رابرت ایمونز [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 113-128]

ف

  • فرهمند، محمد تحلیل شاخصه‌های هوش معنوی در مثنوی مولوی با تأکید بر نظریۀ رابرت ایمونز [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 113-128]
  • فولادی، محمد انعکاس آموزه‌های تعلیمی شیخ عبدالقادر گیلانی در نکات بیدل دهلوی [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 29-57]

گ

  • گرجی، مصطفی زندگی بر مدار مرگ (پیامدهای اخلاقی مرگ‌پویایی و زندگی‌خواهی در اسرارنامۀ عطار نیشابوری) [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 85-111]

ل

  • لطفی عظیمی، افسانه راهکارهای مولانا برای مقابله با ترس‌های مذموم در مثنوی با نگاهی به دیدگاه روان‌شناسان [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 157-186]

م

  • مبارک، وحید بازنمایی مضامین اخلاقی و تعلیمی در پنج‌گنج عماد فقیه کرمانی [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 188-225]
  • محسنی نیا، ناصر بررسی و تحلیل آموزه‌های تعلیمی در آثار برجستۀ عرفانی و صوفیانۀ حکیم ملاعباسعلی کیوان قزوینی [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 123-156]
  • محسنی هنجنی، فریده راهکارهای مولانا برای مقابله با ترس‌های مذموم در مثنوی با نگاهی به دیدگاه روان‌شناسان [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 157-186]
  • محمدنژاد عالی زمینی، یوسف استعارۀ مفهومی «عدالت» و «ظلم» در آداب ‌الملوک‌ها با تکیه بر قابوس‌نامه، سیاست‌نامه و نصیحة ‌الملوک [دوره 12، شماره 48، 1399، صفحه 191-220]
  • مددی چلچه، غلامحسین بررسی ظرایف معناییِ نوع تعلیمی در بخشی از هفت‌پیکر بر پایۀ سبک‎ شناسی لایه‎ ای [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 149-187]
  • مدرس زاده، عبدالرضا مقایسۀ سیاوش، انسان آرمانی شاهنامه با نوح، انسان کامل تورات [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 47-66]
  • میردار رضایی، مصطفی تحلیل فرونسیستی از «فقر و غنا» در نظام اخلاق صوفیانه و رسالۀ اخلاقی گلستان [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 23-46]
  • مستعلی زاد، تهمینه تحلیل شاخصه‌های هوش معنوی در مثنوی مولوی با تأکید بر نظریۀ رابرت ایمونز [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 113-128]
  • مسجدی، حسین زندگی بر مدار مرگ (پیامدهای اخلاقی مرگ‌پویایی و زندگی‌خواهی در اسرارنامۀ عطار نیشابوری) [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 85-111]
  • مشعلیان، مرضیه خردورزی‌های مسعود غزنوی در تاریخ بیهقی در آیینۀ نظریۀ سه‌بعدی خرد آردلت (3D-WS) [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 157-184]
  • موسوی، سید جلال تبیین جایگاه قابوس‌نامه در تاریخ اندرزنامه‌نویسی [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 23-50]
  • موسوی جروکانی، سید حامد زندگی بر مدار مرگ (پیامدهای اخلاقی مرگ‌پویایی و زندگی‌خواهی در اسرارنامۀ عطار نیشابوری) [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 85-111]

ن

  • نیازی، شهرزاد جایگاه صور خیال در آموزه‌های اخلاقیِ معارف بهاء ولد [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 129-156]

ه

  • هاشمیان، لیلا خردورزی‌های مسعود غزنوی در تاریخ بیهقی در آیینۀ نظریۀ سه‌بعدی خرد آردلت (3D-WS) [دوره 12، شماره 46، 1399، صفحه 157-184]

ی

  • یاسری، حسین همنشینی ادب حماسی و ادب تعلیمی در اسکندرنامۀ نظامی گنجه‌ای [دوره 12، شماره 47، 1399، صفحه 1-28]
  • یلمه ها، احمدرضا علل و انگیزه‌های کاربرد مضامین تعلیمی در منظومۀ غنایی ازهر و مزهر نزاری قهستانی [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 93-122]
  • یمینی، پرستو راهکارهای مولانا برای مقابله با ترس‌های مذموم در مثنوی با نگاهی به دیدگاه روان‌شناسان [دوره 12، شماره 45، 1399، صفحه 157-186]