نمایه نویسندگان

آ

  • آموزگار، ژاله بازتعریف اسطوره، حماسه و تراژدی در ادبیات تعلیمی با تکیه برگلستان سعدی [دوره 11، شماره 44، 1398، صفحه 107-142]

ا

  • احمدی، فاطمه سخن و شایست و نشایست‌های آن در آیینۀ ضرب‌المثل‌ها [دوره 11، شماره 41، 1398، صفحه 87-130]
  • اشرف زاده، رضا تحلیل ادبیات تعلیمی در انواع ادبی دیگر قرن چهاردهم (نظم) [دوره 11، شماره 42، 1398، صفحه 166-210]

ب

  • بختیاری نصرآبادی، حسنعلی واکاوی تطبیقی جایگاه قناعت در مثنوی معنوی مولوی و بوستان سعدی با تأملی در دیدگاه مکتب معنادرمانی و ارائۀ الگویی از آن [دوره 11، شماره 44، 1398، صفحه 1-26]
  • بیرانوند، یوسف علی بررسی و تحلیل حل مسئله در کلیله و دمنۀ نصرالله منشی و مثنوی مولوی بر اساس نظریۀ جان دیویی (با تأکید بر داستان بوف و زاغ و شیر و نخجیران) [دوره 11، شماره 44، 1398، صفحه 87-106]

ت

  • تاج بخش، پروین تحلیل روایی حکایت تمثیلی نابینا و مفلوج بر اساس نظریۀ ژپ لینت ولت [دوره 11، شماره 42، 1398، صفحه 1-26]

ح

  • حاجی آقا بابایی، محمدرضا بررسی آموزه‌های تعلیمی در نخستین مطبوعات تخصصی زنان [دوره 11، شماره 43، 1398، صفحه 57-84]
  • حیدری، محمدحسین واکاوی تطبیقی جایگاه قناعت در مثنوی معنوی مولوی و بوستان سعدی با تأملی در دیدگاه مکتب معنادرمانی و ارائۀ الگویی از آن [دوره 11، شماره 44، 1398، صفحه 1-26]
  • حیدری نیا، هادی بررسی مؤلفه‌های روان‌شناسی شفقت گیلبرت در کتاب بوستان سعدی [دوره 11، شماره 41، 1398، صفحه 181-204]
  • حسنی جلیلیان، محمدرضا تحلیل کارکرد تعلیمی خوشه‌های تصویری در مرصادالعباد [دوره 11، شماره 43، 1398، صفحه 171-196]
  • حسن زاده، شهریار بررسی زبان زنانه و مردانه در داستا‌ن‌های ابراهیم گلستان و منیرو روانی‌پور از منظر جنسیت و رویکرد تعلیمی‌اخلاقی (مطالعۀ موردی: جوی و دیوار و تشنه و کولی کنار آتش) [دوره 11، شماره 44، 1398، صفحه 177-204]
  • حسینی عاشق آبادی، سیدمجتبی بازتعریف اسطوره، حماسه و تراژدی در ادبیات تعلیمی با تکیه برگلستان سعدی [دوره 11، شماره 44، 1398، صفحه 107-142]
  • حسینی مؤخر، سید محسن تحلیل کارکرد تعلیمی خوشه‌های تصویری در مرصادالعباد [دوره 11، شماره 43، 1398، صفحه 171-196]
  • حمزئیان، عظیم آرامش و بی‌قراری در اندیشۀ مولانا [دوره 11، شماره 42، 1398، صفحه 114-144]

خ

  • خراسانی، محبوبه بررسی نمود ادبیات تعلیمی در شعر اخوان ثالث [دوره 11، شماره 41، 1398، صفحه 161-180]
  • خوئینی، عصمت پژواک برخی اندرزهای پیشینیان در کتاب قابوس‌نامه [دوره 11، شماره 42، 1398، صفحه 27-55]

د

  • داوری، پریسا پیوند داد و شاهی در شاهنامه و چالش‌های آن [دوره 11، شماره 42، 1398، صفحه 56-94]
  • دهقان، علی شیوه‌های تربیت بر پایۀ اصول عرفانی در حدیقة الحقیقه سنایی [دوره 11، شماره 44، 1398، صفحه 55-86]
  • دولتدوست، حسین واکاوی تطبیقی جایگاه قناعت در مثنوی معنوی مولوی و بوستان سعدی با تأملی در دیدگاه مکتب معنادرمانی و ارائۀ الگویی از آن [دوره 11، شماره 44، 1398، صفحه 1-26]

ذ

  • ذبیح نیا عمران، آسیه علل و انگیزه‌های رویکرد تعلیمی در منظومه‌های عاشقانۀ شیرین و خسرو و مجنون و لیلی امیر خسرو دهلوی [دوره 11، شماره 41، 1398، صفحه 1-26]
  • ذبیح نیا عمران، آسیه بررسی مؤلفه‌های «خودشکوفایی» و «کمال‌طلبی» در تذکرۀ عرفانی کلام الملوک باباجان قزوینی و نظریات آبراهام مَزلو [دوره 11، شماره 43، 1398، صفحه 39-56]

ر

  • ربیعی، حجت الله بررسی نمود ادبیات تعلیمی در شعر اخوان ثالث [دوره 11، شماره 41، 1398، صفحه 161-180]
  • رحمانیان، زینب بررسی مقایسه‌ای آراء خواجه نصیر و نصرالله منشی دربارۀ تربیت اخلاقی [دوره 11، شماره 43، 1398، صفحه 85-110]
  • رحمتیان، سجاد پژواک برخی اندرزهای پیشینیان در کتاب قابوس‌نامه [دوره 11، شماره 42، 1398، صفحه 27-55]
  • رزاق پور، مرتضی بررسی قابلیت‌های هوش هیجانی در قصۀ سمک عیّار [دوره 11، شماره 44، 1398، صفحه 143-176]
  • رسمی، عاتکه تدبیر منزل در بهمن‌نامه [دوره 11، شماره 43، 1398، صفحه 111-142]
  • رشیدی آشجردی، مرتضی بررسی نمود ادبیات تعلیمی در شعر اخوان ثالث [دوره 11، شماره 41، 1398، صفحه 161-180]
  • رنجبر، احمد بررسی تطبیقی ویژگی‌های اخلاقی و مهارت‌های رفتاری شاه‌پدر از دیدگاه فردوسی و فِنلون [دوره 11، شماره 42، 1398، صفحه 145-165]

ز

س

  • سلمانی، یاسمن آرامش و بی‌قراری در اندیشۀ مولانا [دوره 11، شماره 42، 1398، صفحه 114-144]
  • سلیم زاده، مهدیه آموزه‌های تعلیمی مدیر مدرسه با تکیه بر سبک‌شناسی شناختی رویکرد چارچوب بافتی [دوره 11، شماره 43، 1398، صفحه 143-170]

ش

  • شاهگلی، سمیه بررسی مضامین عیّاری، جوانمردی و تعلیمی در رمان شمس و طغرا [دوره 11، شماره 41، 1398، صفحه 131-160]
  • شیبانی اقدم، اشرف آموزه‌های تعلیمی مدیر مدرسه با تکیه بر سبک‌شناسی شناختی رویکرد چارچوب بافتی [دوره 11، شماره 43، 1398، صفحه 143-170]
  • شکوری، بهناز بررسی تطبیقی ویژگی‌های اخلاقی و مهارت‌های رفتاری شاه‌پدر از دیدگاه فردوسی و فِنلون [دوره 11، شماره 42، 1398، صفحه 145-165]

ص

  • صادقی شهپر، رضا بررسی قابلیت‌های هوش هیجانی در قصۀ سمک عیّار [دوره 11، شماره 44، 1398، صفحه 143-176]
  • صالحی، نرگس بررسی آموزه‌های تعلیمی در نخستین مطبوعات تخصصی زنان [دوره 11، شماره 43، 1398، صفحه 57-84]
  • صحرائی، قاسم بررسی و تحلیل حل مسئله در کلیله و دمنۀ نصرالله منشی و مثنوی مولوی بر اساس نظریۀ جان دیویی (با تأکید بر داستان بوف و زاغ و شیر و نخجیران) [دوره 11، شماره 44، 1398، صفحه 87-106]
  • صدیقی مورنانی، سمیرا بررسی توصیه‌های عام و خاص (وصیت‌نامه) در ساقی‌نامه‌ها (بر مبنای تذکرۀ میخانه، پیمانه، ساقی‌نامه‌سرایان آذربایجان و سایر ساقی‌نامه‌ها) [دوره 11، شماره 44، 1398، صفحه 27-54]
  • صفری، جهانگیر فلسفه و آموزه‌های شاد زیستن در اندیشۀ نظامی [دوره 11، شماره 41، 1398، صفحه 59-86]

ظ

ع

  • عرب یوسف آبادی، فائزه چندصدایی در تعلیمات بهارستان جامی بر مبنای نظریۀ میخائیل باختین [دوره 11، شماره 42، 1398، صفحه 95-113]
  • عزیزی، امین بررسی مؤلفه‌های روان‌شناسی شفقت گیلبرت در کتاب بوستان سعدی [دوره 11، شماره 41، 1398، صفحه 181-204]

غ

  • غلامی، فاطمه سخن و شایست و نشایست‌های آن در آیینۀ ضرب‌المثل‌ها [دوره 11، شماره 41، 1398، صفحه 87-130]

ف

  • فلاح، محمدحسین بررسی مؤلفه‌های روان‌شناسی شفقت گیلبرت در کتاب بوستان سعدی [دوره 11، شماره 41، 1398، صفحه 181-204]

ق

ک

  • کاظم زاده، رسول مناظره، ادب بی‌اضطراب بررسی ژرف‌ساخت معناییِ مناظرات در انواع ادبی با تکیه بر ادب تعلیمی [دوره 11، شماره 43، 1398، صفحه 1-38]
  • کریمیان، مریم تحلیل ادبیات تعلیمی در انواع ادبی دیگر قرن چهاردهم (نظم) [دوره 11، شماره 42، 1398، صفحه 166-210]

گ

  • گذشتی، محمدعلی آموزه‌های تعلیمی مدیر مدرسه با تکیه بر سبک‌شناسی شناختی رویکرد چارچوب بافتی [دوره 11، شماره 43، 1398، صفحه 143-170]
  • گلی، احمد تدبیر منزل در بهمن‌نامه [دوره 11، شماره 43، 1398، صفحه 111-142]

م

  • مجوزی، محمد بررسی مضامین عیّاری، جوانمردی و تعلیمی در رمان شمس و طغرا [دوره 11، شماره 41، 1398، صفحه 131-160]
  • محمدی، مژگان تحلیل کارکرد تعلیمی خوشه‌های تصویری در مرصادالعباد [دوره 11، شماره 43، 1398، صفحه 171-196]
  • محمدی فشارکی، محسن واکاوی تطبیقی جایگاه قناعت در مثنوی معنوی مولوی و بوستان سعدی با تأملی در دیدگاه مکتب معنادرمانی و ارائۀ الگویی از آن [دوره 11، شماره 44، 1398، صفحه 1-26]
  • مسجدی، حسین اخلاق زیستن از نگاه ناصرخسرو [دوره 11، شماره 41، 1398، صفحه 27-58]
  • مشتاق مهر، رحمان مناظره، ادب بی‌اضطراب بررسی ژرف‌ساخت معناییِ مناظرات در انواع ادبی با تکیه بر ادب تعلیمی [دوره 11، شماره 43، 1398، صفحه 1-38]
  • ملک ثابت، مهدی بررسی توصیه‌های عام و خاص (وصیت‌نامه) در ساقی‌نامه‌ها (بر مبنای تذکرۀ میخانه، پیمانه، ساقی‌نامه‌سرایان آذربایجان و سایر ساقی‌نامه‌ها) [دوره 11، شماره 44، 1398، صفحه 27-54]
  • مهربان قزل حصار، جواد تحلیل ادبیات تعلیمی در انواع ادبی دیگر قرن چهاردهم (نظم) [دوره 11، شماره 42، 1398، صفحه 166-210]
  • موسوی، سید کاظم بازتعریف اسطوره، حماسه و تراژدی در ادبیات تعلیمی با تکیه برگلستان سعدی [دوره 11، شماره 44، 1398، صفحه 107-142]
  • موسوی جروکانی، سیدحامد اخلاق زیستن از نگاه ناصرخسرو [دوره 11، شماره 41، 1398، صفحه 27-58]

ن

  • ناصری، ناصر بررسی زبان زنانه و مردانه در داستا‌ن‌های ابراهیم گلستان و منیرو روانی‌پور از منظر جنسیت و رویکرد تعلیمی‌اخلاقی (مطالعۀ موردی: جوی و دیوار و تشنه و کولی کنار آتش) [دوره 11، شماره 44، 1398، صفحه 177-204]
  • نبی زاده اردبیلی، ندا بررسی مقایسه‌ای آراء خواجه نصیر و نصرالله منشی دربارۀ تربیت اخلاقی [دوره 11، شماره 43، 1398، صفحه 85-110]
  • نصر اصفهانی، محمد رضا بازتعریف اسطوره، حماسه و تراژدی در ادبیات تعلیمی با تکیه برگلستان سعدی [دوره 11، شماره 44، 1398، صفحه 107-142]

و

  • وخشوری، کبری بررسی زبان زنانه و مردانه در داستا‌ن‌های ابراهیم گلستان و منیرو روانی‌پور از منظر جنسیت و رویکرد تعلیمی‌اخلاقی (مطالعۀ موردی: جوی و دیوار و تشنه و کولی کنار آتش) [دوره 11، شماره 44، 1398، صفحه 177-204]

ی

  • یلمه ها، احمدرضا علل و انگیزه‌های رویکرد تعلیمی در منظومه‌های عاشقانۀ شیرین و خسرو و مجنون و لیلی امیر خسرو دهلوی [دوره 11، شماره 41، 1398، صفحه 1-26]