نمایه نویسندگان

آ

  • آریان، حسین تطبیق دو مفهوم «تعلیم» و «تربیت» بر اساس آراء غزالی و عنصرالمعالی [دوره 10، شماره 38، 1397، صفحه 55-84]

ا

  • اخگری، محمد مطالعۀ تطبیقی ساختار روایی حکایت در ادبیات تعلیمی و قالب رسانه‌ای آگهی خدمات عمومی مطالعۀ موردی: گلستان سعدی [دوره 10، شماره 38، 1397، صفحه 31-54]
  • ایزدی سعدی، عباس ادب دادوری در حکایت‌های منظوم و منثور ادبیات فارسی [دوره 10، شماره 40، 1397، صفحه 127-162]
  • اسکویی، نرگس بررسی اثرپذیری کتاب لطایف ‌الطوایف در مؤلفه‌های اخلاقی و تربیتی از کتاب اخلاق محسنی با نگاهی به نظریۀ دور هرمنوتیکی [دوره 10، شماره 37، 1397، صفحه 81-108]
  • امیراحمدی، ابوالقاسم آموزه‌های تعلیمی مرگ‌اندیشی‌ در رمان کلیدر [دوره 10، شماره 40، 1397، صفحه 37-58]
  • امین، ندا تعلیمات اخلاقی در گفتمان مسلط کلیله و دمنه و کارکرد آن در اقبال این اثر در طول تاریخ [دوره 10، شماره 37، 1397، صفحه 1-30]

پ

  • پورسید، معصومه بررسی مضامین تعلیمی در سفرنامه‌های ناصرخسرو، نزاری قُهستانی، خسی ‌در میقات جلال آل‌احمد [دوره 10، شماره 39، 1397، صفحه 56-96]

ت

  • تاج بخش، پروین بررسی الگوی نجات در روایتی تعلیمی از اسرارنامه بر اساس نظریۀ تقابل‌ها [دوره 10، شماره 37، 1397، صفحه 59-80]
  • تقی زاده، فاطمه بررسی آموزه‌های اخلاقی آفرین‌نامۀ ابوشکور بلخی با نگاهی به میزان تأثیر آن بر قابوس‌نامه [دوره 10، شماره 38، 1397، صفحه 111-156]
  • تنهایی، حسین ابوالحسن گفتمان «شعوبی» در آراء ناصرخسرو قبادیانی (بر اساس الگوی تحلیل گفتمانی لاکلا و موفه) [دوره 10، شماره 40، 1397، صفحه 193-222]

ث

  • ثابت زاده، منصوره گفتمان «شعوبی» در آراء ناصرخسرو قبادیانی (بر اساس الگوی تحلیل گفتمانی لاکلا و موفه) [دوره 10، شماره 40، 1397، صفحه 193-222]

ح

  • حسینی، سیده معصومه کاربرد داستان تمثیلی در تعلیم آموزه‌های سیاسی با تأکید بر متون کهن ادبی [دوره 10، شماره 37، 1397، صفحه 175-200]

د

  • دانش پژوهان، منوچهر مطالعۀ تطبیقی ساختار روایی حکایت در ادبیات تعلیمی و قالب رسانه‌ای آگهی خدمات عمومی مطالعۀ موردی: گلستان سعدی [دوره 10، شماره 38، 1397، صفحه 31-54]
  • دلبری، حسن آموزه‌های تعلیمی مرگ‌اندیشی‌ در رمان کلیدر [دوره 10، شماره 40، 1397، صفحه 37-58]

ذ

  • ذبیح نیا عمران، آسیه بررسی و تحلیل مضامین تعلیمی در منظومۀ عاشقانۀ هشت‌بهشت امیرخسرو دهلوی [دوره 10، شماره 37، 1397، صفحه 31-58]

ر

  • رادمنش، عطامحمد ادب دادوری در حکایت‌های منظوم و منثور ادبیات فارسی [دوره 10، شماره 40، 1397، صفحه 127-162]
  • راضی نیا، جعفر تحلیل و بررسی ویژگی‌های اخلاقی شمس به استناد مقالات [دوره 10، شماره 37، 1397، صفحه 147-174]
  • رنجبر، احمد تحلیل تطبیقی آیین کشورداری در شاهنامه و تِلِماک [دوره 10، شماره 38، 1397، صفحه 1-30]

ز

  • زندمقدم، ساسان گذر از رمز به تعلیم خوانش انتقادی دو بیت رمزی در اولین داستان مثنوی [دوره 10، شماره 39، 1397، صفحه 128-156]

س

  • سپه وندی، مسعود مقایسۀ تطبیقی تعلیم و تربیت در شاهنامۀ فردوسی و ایلیاد و ادیسۀ هومر [دوره 10، شماره 40، 1397، صفحه 163-192]
  • سعادتی جبلی، افسانه رویکرد مخاطب‌گزین شمس و نقش آن در تکوین ساختار مقالات [دوره 10، شماره 38، 1397، صفحه 191-230]
  • سلیمانی، صدیقه تطبیق دو مفهوم «تعلیم» و «تربیت» بر اساس آراء غزالی و عنصرالمعالی [دوره 10، شماره 38، 1397، صفحه 55-84]

ش

  • شایگان فر، حمیدرضا تربیت تدریجی و تأثیرپذیری مولانا از امام محمد غزّالی [دوره 10، شماره 39، 1397، صفحه 29-55]
  • شانظری، علیرضا بررسی آموزه‌های تعلیمی‌اخلاقی در شعر دورۀ قاجار با تکیه بر دیوان محمدتقی سپهر [دوره 10، شماره 37، 1397، صفحه 109-146]
  • شاهوردی، الهام مقایسۀ تطبیقی تعلیم و تربیت در شاهنامۀ فردوسی و ایلیاد و ادیسۀ هومر [دوره 10، شماره 40، 1397، صفحه 163-192]
  • شجاع زاده مقدم، سیده فاطمه ریخت‌شناسی حکایت‌های اخلاقی بر پایۀ حکایت‌های مخزن الاسرار و نظیره‌های آن [دوره 10، شماره 38، 1397، صفحه 157-190]
  • شکوری، بهناز تحلیل تطبیقی آیین کشورداری در شاهنامه و تِلِماک [دوره 10، شماره 38، 1397، صفحه 1-30]
  • شوکتی، آیت تحلیل و بررسی ویژگی‌های اخلاقی شمس به استناد مقالات [دوره 10، شماره 37، 1397، صفحه 147-174]

ص

  • صادقی، علی رضا انسان خودشکوفا و خودشکوفایی سعدی با رویکرد تطبیقی به نظریۀ مزلو [دوره 10، شماره 40، 1397، صفحه 1-36]
  • صباحی گراغانی، لیدا بررسی چگونگی بازتاب اندرزگزاری و اندرزگزاران در دیوان حافظ [دوره 10، شماره 39، 1397، صفحه 97-127]
  • صدقی، حسین تاریکی‌های ادبیات تعلیمی با تکیه بر اندرزنامه‌های سیاسی قرن پنجم تا هفتم (بدآموزی‌های اندرزنامه‌های سیاسی و چرایی وجود آن‌ها) [دوره 10، شماره 39، 1397، صفحه 157-193]
  • صفری، جهانگیر بررسی روش‌های واقع‌نمایی؛ راهکاری برای انتقال مفاهیم اخلاقی در گلستان سعدی [دوره 10، شماره 38، 1397، صفحه 85-110]

ط

  • طالبیان، یحیی تعلیمات اخلاقی در گفتمان مسلط کلیله و دمنه و کارکرد آن در اقبال این اثر در طول تاریخ [دوره 10، شماره 37، 1397، صفحه 1-30]

ظ

  • ظاهری عبدوند، ابراهیم بررسی روش‌های واقع‌نمایی؛ راهکاری برای انتقال مفاهیم اخلاقی در گلستان سعدی [دوره 10، شماره 38، 1397، صفحه 85-110]

ع

  • عالی عباس آباد، یوسف تطبیق دو مفهوم «تعلیم» و «تربیت» بر اساس آراء غزالی و عنصرالمعالی [دوره 10، شماره 38، 1397، صفحه 55-84]
  • عشقی سردهی، علی آموزه‌های تعلیمی مرگ‌اندیشی‌ در رمان کلیدر [دوره 10، شماره 40، 1397، صفحه 37-58]

ف

  • فرامرزی کفاش، ریحانه آموزه‌های تعلیمی مرگ‌اندیشی‌ در رمان کلیدر [دوره 10، شماره 40، 1397، صفحه 37-58]
  • فرداد، علی تربیت تدریجی و تأثیرپذیری مولانا از امام محمد غزّالی [دوره 10، شماره 39، 1397، صفحه 29-55]
  • فرهمند، رویین تن بررسی چگونگی بازتاب اندرزگزاری و اندرزگزاران در دیوان حافظ [دوره 10، شماره 39، 1397، صفحه 97-127]

گ

  • گلی، احمد نگاهی به علل تحول مضامین تعلیمی از دورۀ سلجوقی تا تیموری (با تکیه بر گفتمان‌های اجتماعی و کلامی) [دوره 10، شماره 39، 1397، صفحه 1-28]

م

  • محمدی، رسول تحلیل کارکرد ساختار اپیزودیک در تاریخ بیهقی با تکیه بر «واقعۀ بوبکر حصیری» و «حکایت افشین و بودلف» [دوره 10، شماره 40، 1397، صفحه 59-84]
  • محمدزاده، مریم انتقام و انگیزه‌های آن در شاهنامۀ فردوسی و ایلیاد و اودیسۀ هومر [دوره 10، شماره 39، 1397، صفحه 194-220]
  • مدرس زاده، عبدالرضا بررسی مضامین تعلیمی در سفرنامه‌های ناصرخسرو، نزاری قُهستانی، خسی ‌در میقات جلال آل‌احمد [دوره 10، شماره 39، 1397، صفحه 56-96]
  • مشتاق مهر، رحمان نگاهی به علل تحول مضامین تعلیمی از دورۀ سلجوقی تا تیموری (با تکیه بر گفتمان‌های اجتماعی و کلامی) [دوره 10، شماره 39، 1397، صفحه 1-28]
  • معنوی، فاطمه نگاهی به علل تحول مضامین تعلیمی از دورۀ سلجوقی تا تیموری (با تکیه بر گفتمان‌های اجتماعی و کلامی) [دوره 10، شماره 39، 1397، صفحه 1-28]
  • مهدوی، بتول بررسی آموزه‌های اخلاقی آفرین‌نامۀ ابوشکور بلخی با نگاهی به میزان تأثیر آن بر قابوس‌نامه [دوره 10، شماره 38، 1397، صفحه 111-156]
  • مهدوی دامغانی، محمود انسان خودشکوفا و خودشکوفایی سعدی با رویکرد تطبیقی به نظریۀ مزلو [دوره 10، شماره 40، 1397، صفحه 1-36]
  • مهربانی ممدوح، فاطمه تاریکی‌های ادبیات تعلیمی با تکیه بر اندرزنامه‌های سیاسی قرن پنجم تا هفتم (بدآموزی‌های اندرزنامه‌های سیاسی و چرایی وجود آن‌ها) [دوره 10، شماره 39، 1397، صفحه 157-193]

ن

  • نیازی، شهرزاد ادب دادوری در حکایت‌های منظوم و منثور ادبیات فارسی [دوره 10، شماره 40، 1397، صفحه 127-162]
  • نجفی، زهرا بررسی اثرپذیری کتاب لطایف ‌الطوایف در مؤلفه‌های اخلاقی و تربیتی از کتاب اخلاق محسنی با نگاهی به نظریۀ دور هرمنوتیکی [دوره 10، شماره 37، 1397، صفحه 81-108]
  • نیک پناه، منصور تحلیل کارکرد ساختار اپیزودیک در تاریخ بیهقی با تکیه بر «واقعۀ بوبکر حصیری» و «حکایت افشین و بودلف» [دوره 10، شماره 40، 1397، صفحه 59-84]
  • نوریان، مهدی گذر از رمز به تعلیم خوانش انتقادی دو بیت رمزی در اولین داستان مثنوی [دوره 10، شماره 39، 1397، صفحه 128-156]
  • نوروزی، حامد ریخت‌شناسی حکایت‌های اخلاقی بر پایۀ حکایت‌های مخزن الاسرار و نظیره‌های آن [دوره 10، شماره 38، 1397، صفحه 157-190]

و

  • واعظ زاده، عباس ریخت‌شناسی حکایت‌های اخلاقی بر پایۀ حکایت‌های مخزن الاسرار و نظیره‌های آن [دوره 10، شماره 38، 1397، صفحه 157-190]
  • وحیدی، احمدنور تحلیل کارکرد ساختار اپیزودیک در تاریخ بیهقی با تکیه بر «واقعۀ بوبکر حصیری» و «حکایت افشین و بودلف» [دوره 10، شماره 40، 1397، صفحه 59-84]
  • ولی پور، عبدالله آه ز نفس فضول (بررسی و تحلیل تصاویر هنری نفس در آثار منظوم مولوی) [دوره 10، شماره 40، 1397، صفحه 85-126]

ه

  • هادیان، مرتضی گفتمان «شعوبی» در آراء ناصرخسرو قبادیانی (بر اساس الگوی تحلیل گفتمانی لاکلا و موفه) [دوره 10، شماره 40، 1397، صفحه 193-222]
  • هاشمی، سید حجت بررسی آموزه‌های تعلیمی‌اخلاقی در شعر دورۀ قاجار با تکیه بر دیوان محمدتقی سپهر [دوره 10، شماره 37، 1397، صفحه 109-146]
  • همتی، رقیه آه ز نفس فضول (بررسی و تحلیل تصاویر هنری نفس در آثار منظوم مولوی) [دوره 10، شماره 40، 1397، صفحه 85-126]

ی

  • یلمه ها، احمدرضا بررسی و تحلیل مضامین تعلیمی در منظومۀ عاشقانۀ هشت‌بهشت امیرخسرو دهلوی [دوره 10، شماره 37، 1397، صفحه 31-58]