نمایه نویسندگان

آ

  • آریان، حسین نیم نگاهی به جنبه های تعلیمی شعر حافظ از منظر نظریه ی روایت شنو [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 51-92]
  • آقاحسینی، حسین رازداری در داستان های عاشقانة شاهنامه (شاخصة مهم ادب تعلیمی) [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 1-28]

ا

  • ابراهیمی، قربانعلی مقایسۀ مضامین اندرزی مینوی خرد و آفرین‌نامۀ ابوشکور بلخی [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 79-106]
  • اسدی دامناب، اکبر بررسی کارکردهای تکرار در القای مضامین اخلاقی و تعلیمی (مطالعه موردی شعر شفیعی کدکنی) [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 29-60]

ب

  • بخشی پیش کناری، زهرا رویکرد نظامی گنجوی به تمثیل حیوانات از دیدگاه ادبیات تعلیمی [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 121-144]
  • برجساز، غفار تحلیل اندیشه ها و اندرزهای اخلاقی گرشاسب‌نامة اسدی در موضوع سیاست مُدُن [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 145-172]
  • بشیری، زهرا کارکردهای تعلیمی و اخلاقی عناصر چندمعنایی در شعر اخوان با تکیه بر عنصر نماد [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 169-198]
  • بشیری، محمود اخلاقِ تجاری در ادب فارسی [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 179-208]
  • بهفر، مهری بنیان تعلیم شاهان در برسازی زندگی فردوسی [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 171-196]

پ

  • پارسا، سید احمد سبک اقناعی نظامی در بیان مضامین تعلیمی با تکیه بر قصاید [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 23-50]

ت

  • ترکاشوند، مریم کارکرد تکرار و تداعی در انتقاد‌های اجتماعی پنج شاعر برگزیدۀ سبک عراقی [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 21-50]
  • تلخابی، مهری نیم نگاهی به جنبه های تعلیمی شعر حافظ از منظر نظریه ی روایت شنو [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 51-92]

ج

  • جعفری، ناهید رویکرد نظامی گنجوی به تمثیل حیوانات از دیدگاه ادبیات تعلیمی [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 121-144]
  • جهادی حسینی، سید امیر مضامین و ساختارهای تعلیمی و اخلاقی در منشورهای دیوانی با تکیه بر عتبة الکتبة، التوسّل الی الترسّل، دستور دبیری و دستورالکاتب [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 51-78]

ح

  • حیایی طهرانی، نسرین پی‌رنگِ تعلیم (سنجش تطبیقی باب «شیر و گاو»، در سه تحریر از کلیله و دمنه با تکیه بر عنصر داستانی پی‌رنگ) [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 105-136]
  • حسینایی، یحیی مؤلفه‌های تعلیم‌وتربیت مطلوب در گلستان سعدی [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 119-142]
  • حسن زاده، شهریار آموزه‌های تعلیمی در قطعات ابن‌ایمین [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 107-128]
  • حسینی میر محمدی، سید مهدی تأثیر به‌کارگیری حوزۀ معنایی و واژگانی در تصحیح متن تعلیمی [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 1-20]
  • حکیم آذر، محمد روایت، ابزار تعلیم در گلستان (رویکردی روایت‌شناختی به باب نخست گلستان) [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 29-56]
  • حلبی، عبدالحسین فرزاد تحلیل اندیشه ها و اندرزهای اخلاقی گرشاسب‌نامة اسدی در موضوع سیاست مُدُن [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 145-172]

خ

  • خادم، اعظم کاربست گفتمان عاطفی در متون تعلیمی با تکیه بر باب پنجم گلستان سعدی [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 91-120]
  • خسروی، حسین بررسی اثرپذیری منظومۀ ویس و رامین از اندرزنامه‌‌های پهلوی در حوزۀ مفاهیم تعلیمی [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 93-118]

ذ

  • ذوالفقاری، محسن بررسی کارکردهای تکرار در القای مضامین اخلاقی و تعلیمی (مطالعه موردی شعر شفیعی کدکنی) [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 29-60]

ر

  • رحمانی، اکرم پند منظوم در ادب عالمانه [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 79-104]
  • رضایی هفتادر، علی محمد بررسی اثرپذیری منظومۀ ویس و رامین از اندرزنامه‌‌های پهلوی در حوزۀ مفاهیم تعلیمی [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 93-118]
  • روضاتیان، سیده مریم بررسی و مقایسه جنبه های تعلیمی دو مفهوم انصاف و عشق در تذکره الاولیا و منطق الطیر عطار [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 61-90]

س

  • سادات‌شریفی، سیدفرشید پی‌رنگِ تعلیم (سنجش تطبیقی باب «شیر و گاو»، در سه تحریر از کلیله و دمنه با تکیه بر عنصر داستانی پی‌رنگ) [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 105-136]
  • سعیدی، فخرالدین روایت، ابزار تعلیم در گلستان (رویکردی روایت‌شناختی به باب نخست گلستان) [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 29-56]
  • سعیدی مقدم، محمد سبک اقناعی نظامی در بیان مضامین تعلیمی با تکیه بر قصاید [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 23-50]
  • سلیمانی، علی اخلاقِ تجاری در ادب فارسی [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 179-208]

ش

  • شاکر، کریم مضامین تعلیمی در دیوان رودکی سمرقندی [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 1-22]
  • شعبانلو، علی رضا تحلیل اندیشه ها و اندرزهای اخلاقی گرشاسب‌نامة اسدی در موضوع سیاست مُدُن [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 145-172]
  • شعبانلو، علیرضا بررسی تاریخ‌محور تحول موضوعات شعر تعلیمی قرن چهارم تا هشتم [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 137-170]

ص

  • صادقی فرد، حسین بررسی آموزه‌های تعلیمی در رفتار قهرمانان روایت‌های اتهام و تبرئه با تکیه بر هفت روایت از ادبیات جهان [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 143-178]
  • صدرایی، رقیه بنیان تعلیم شاهان در برسازی زندگی فردوسی [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 171-196]

ف

ک

  • کوشش، رحیم بررسی دگرگونی ادب تعلیمی در جریان‌‌های شعر معاصر در ارتباط با تحولات اجتماعی [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 57-78]

م

  • محمودی، مریم کاربست گفتمان عاطفی در متون تعلیمی با تکیه بر باب پنجم گلستان سعدی [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 91-120]
  • مدرسی، فاطمه بررسی دگرگونی ادب تعلیمی در جریان‌‌های شعر معاصر در ارتباط با تحولات اجتماعی [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 57-78]
  • مدنی، فاطمه السادات بررسی و مقایسه جنبه های تعلیمی دو مفهوم انصاف و عشق در تذکره الاولیا و منطق الطیر عطار [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 61-90]
  • مرادی، خدیجه تحلیل اندیشه ها و اندرزهای اخلاقی گرشاسب‌نامة اسدی در موضوع سیاست مُدُن [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 145-172]
  • مرادی، خدیجه بررسی تاریخ‌محور تحول موضوعات شعر تعلیمی قرن چهارم تا هشتم [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 137-170]
  • مسلمی زاده، محبوبه مضامین اخلاقی و تعلیمی مشترک در شعر زهیر و سعدی [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 129-168]
  • ممتحن، مهدی مضامین اخلاقی و تعلیمی مشترک در شعر زهیر و سعدی [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 129-168]
  • موسوی، سیده زهرا کارکردهای تعلیمی و اخلاقی عناصر چندمعنایی در شعر اخوان با تکیه بر عنصر نماد [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 169-198]

ن

  • نبی لو، علیرضا بررسی آموزه‌های تعلیمی در رفتار قهرمانان روایت‌های اتهام و تبرئه با تکیه بر هفت روایت از ادبیات جهان [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 143-178]
  • نزهت، بهمن مؤلفه‌های تعلیم‌وتربیت مطلوب در گلستان سعدی [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 119-142]
  • نصرآزادانی، ناهید رازداری در داستان های عاشقانة شاهنامه (شاخصة مهم ادب تعلیمی) [دوره 9، شماره 33، 1396، صفحه 1-28]
  • نظریانی، عبدالناصر مؤلفه‌های تعلیم‌وتربیت مطلوب در گلستان سعدی [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 119-142]
  • نیکخواه، مظاهر روایت، ابزار تعلیم در گلستان (رویکردی روایت‌شناختی به باب نخست گلستان) [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 29-56]
  • نیکخواه، مظاهر بررسی اثرپذیری منظومۀ ویس و رامین از اندرزنامه‌‌های پهلوی در حوزۀ مفاهیم تعلیمی [دوره 9، شماره 35، 1396، صفحه 93-118]
  • نوری، زهرا بررسی دگرگونی ادب تعلیمی در جریان‌‌های شعر معاصر در ارتباط با تحولات اجتماعی [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 57-78]

و

  • وفایی، عباسعلی تأثیر به‌کارگیری حوزۀ معنایی و واژگانی در تصحیح متن تعلیمی [دوره 9، شماره 36، 1396، صفحه 1-20]

ی

  • یلمه ها، احمدرضا شگردها و علل و انگیزه‌های کاربرد مضامین تعلیمی در منظومه های غنایی با‌ تکیه بر منظومۀ نویافتۀ «ناز و نیاز» [دوره 9، شماره 34، 1396، صفحه 1-28]