آ
-
آقاحسینی، حسین
جایگاه خبر و انشای طلبی در انتقال اندیشه های تعلیمی خسرو و شیرین نظامی [دوره 8، شماره 30، 1395، صفحه 57-86]
ا
-
ابدالی، اعظم
ساختار روایی بوستان سعدی؛ اخلاقی یا عرفانی؟ [دوره 8، شماره 30، 1395، صفحه 113-136]
-
اخلاق، مانا
تأثیر واج در القای مفاهیم با تأکید بر زبان تعلیمی [دوره 8، شماره 29، 1395، صفحه 33-60]
-
ارباب سلیمانی، صدیقه
زنانگی ادب تعلیمی، رهاننده پروین از اضطراب تأثیر [دوره 8، شماره 29، 1395، صفحه 91-120]
-
اکبری گندمانی، مهرداد
بررسی نظریه های تربیتی کودک از دید برتراند راسل در حکایتِ طایفة دزدان گلستان سعدی (بابِ سیرتِ پادشاهان: حکایتِ چهارم [دوره 8، شماره 32، 1395، صفحه 1-28]
-
الماسی، عطا
بازنمایی آموزههای تعلیمی کودکان در افسانههای لافونتن [دوره 8، شماره 31، 1395، صفحه 109-138]
-
امیرپور، فرزانه
جایگاه خبر و انشای طلبی در انتقال اندیشه های تعلیمی خسرو و شیرین نظامی [دوره 8، شماره 30، 1395، صفحه 57-86]
ب
-
بیگ زاده، خلیل
بازنمایی آموزههای تعلیمی کودکان در افسانههای لافونتن [دوره 8، شماره 31، 1395، صفحه 109-138]
پ
-
پورالخاص، شکرالله
مقایسۀ «شرور» در شاهنامه و مثنوی [دوره 8، شماره 31، 1395، صفحه 81-108]
ت
-
ترکاشوند، سینا
تحلیل محتوای منطقالطیر بر اساس ساحت های ششگانه تربیتی [دوره 8، شماره 31، 1395، صفحه 187-212]
ج
-
جلیلی، رضا
تأثیرپذیری تعلیمی روضهالانوار خواجوی کرمانی از مخزنالاسرار نظامی گنجوی [دوره 8، شماره 29، 1395، صفحه 171-206]
ح
-
حاتمی، حافظ
رویکرد اخلاقی منظومههای بزمی خواجوی کرمانی [دوره 8، شماره 30، 1395، صفحه 87-112]
-
حاتمی، سعید
زمینههای اجتماعی و فکری اندیشۀ اغتنام فرصت در رباعیهای فارسی [دوره 8، شماره 31، 1395، صفحه 139-168]
-
حاجی آقابابایی، محمدرضا
بررسی الگوی کنشگران حکایتهای باب نخست کلیله و دمنه [دوره 8، شماره 32، 1395، صفحه 69-100]
-
حسینی، سیدمحسن
بازتاب متون تعلیمی ایرانی در ادبیات گرجی [دوره 8، شماره 32، 1395، صفحه 101-136]
خ
-
خواجه ایم، احمد
بینامتنیت قرآن و حدیث در اشعار تعلیمی حافظ شیرازی بر اساس نظریه های ناقدان ادبی [دوره 8، شماره 32، 1395، صفحه 29-68]
د
-
دادخواه، فرشته
بررسی بوطیقای شعر تعلیمی در اشعار ناصرخسرو [دوره 8، شماره 29، 1395، صفحه 1-32]
-
دهرامی، مهدی
بررسی خوشهای تقویتکنندههای احکام تحذیری و ترغیبی در خسرو و شیرین نظامی (با تأکید بر خوشه مرگ) [دوره 8، شماره 31، 1395، صفحه 169-186]
ر
-
رجبی، مسلم
بینامتنیت قرآن و حدیث در اشعار تعلیمی حافظ شیرازی بر اساس نظریه های ناقدان ادبی [دوره 8، شماره 32، 1395، صفحه 29-68]
-
رمضانی پارسا، داوود
اخلاق و مولّفه های سنّتی و معاصر آن در شعر نیما [دوره 8، شماره 32، 1395، صفحه 191-230]
-
روضاتیان، سیده مریم
جایگاه خبر و انشای طلبی در انتقال اندیشه های تعلیمی خسرو و شیرین نظامی [دوره 8، شماره 30، 1395، صفحه 57-86]
س
-
سلطان محمدی، امرالله
بررسی ساختاری- معنایی ژانر تعلیمی و نمونههای آن با تکیه بر مثنوی مولوی [دوره 8، شماره 30، 1395، صفحه 1-30]
ش
-
شانظری، علیرضا
اخلاق و مولّفه های سنّتی و معاصر آن در شعر نیما [دوره 8، شماره 32، 1395، صفحه 191-230]
-
شیخ لووند، فاطمه
بررسی اخلاق مدیریتی در کلیله و دمنه [دوره 8، شماره 32، 1395، صفحه 137-160]
-
شریفی، شهلا
مقایسۀ «شرور» در شاهنامه و مثنوی [دوره 8، شماره 31، 1395، صفحه 81-108]
ص
-
صادقی، اسماعیل
بررسی رابطه اخلاق و قضاوت در ادبیات کلاسیک فارسی [دوره 8، شماره 29، 1395، صفحه 121-152]
-
صدرایی، رقیه
تحلیل آموزههای تعلیمی در بررسی بینامتنی دو اثر (پروین اعتصامی و انوری) [دوره 8، شماره 29، 1395، صفحه 153-170]
-
صدیقی مورنانی، سمیرا
بررسی و تحلیل موعظه در شعر انوری [دوره 8، شماره 31، 1395، صفحه 45-80]
ط
-
طغیانی، اسحاق
بررسی ساختاری- معنایی ژانر تعلیمی و نمونههای آن با تکیه بر مثنوی مولوی [دوره 8، شماره 30، 1395، صفحه 1-30]
ظ
-
ظاهری عبدوند، ابراهیم
بررسی رابطه اخلاق و قضاوت در ادبیات کلاسیک فارسی [دوره 8، شماره 29، 1395، صفحه 121-152]
ع
-
علوی مقدم، سیدمحمد
بینامتنیت قرآن و حدیث در اشعار تعلیمی حافظ شیرازی بر اساس نظریه های ناقدان ادبی [دوره 8، شماره 32، 1395، صفحه 29-68]
ف
-
فرهود، فرنگیس
تعلیم تحذیری سعدی در بوستان با رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی نظریه فرکلاف [دوره 8، شماره 32، 1395، صفحه 161-190]
ک
-
کزازی، میرجلال الدین
دنیامداری در داستانهای مثنوی مولوی [دوره 8، شماره 31، 1395، صفحه 1-44]
-
کمالی بانیانی، مهدی رضا
بررسی نظریه های تربیتی کودک از دید برتراند راسل در حکایتِ طایفة دزدان گلستان سعدی (بابِ سیرتِ پادشاهان: حکایتِ چهارم [دوره 8، شماره 32، 1395، صفحه 1-28]
-
کهدویی، محمدکاظم
بررسی و تحلیل موعظه در شعر انوری [دوره 8، شماره 31، 1395، صفحه 45-80]
م
-
محرمی، رامین
مقایسۀ «شرور» در شاهنامه و مثنوی [دوره 8، شماره 31، 1395، صفحه 81-108]
-
محمدیان، عباس
بینامتنیت قرآن و حدیث در اشعار تعلیمی حافظ شیرازی بر اساس نظریه های ناقدان ادبی [دوره 8، شماره 32، 1395، صفحه 29-68]
-
محمدی پویا، فرامرز
تحلیل محتوای منطقالطیر بر اساس ساحت های ششگانه تربیتی [دوره 8، شماره 31، 1395، صفحه 187-212]
-
محمدی کله سر، علیرضا
ساختار روایی بوستان سعدی؛ اخلاقی یا عرفانی؟ [دوره 8، شماره 30، 1395، صفحه 113-136]
-
مدرس زاده، عبدالرضا
زنانگی ادب تعلیمی، رهاننده پروین از اضطراب تأثیر [دوره 8، شماره 29، 1395، صفحه 91-120]
-
میراحمدی، زهرا
رویکرد اخلاقی منظومههای بزمی خواجوی کرمانی [دوره 8، شماره 30، 1395، صفحه 87-112]
-
مستعلی زاد، تهمینه
بررسی اخلاق مدیریتی در کلیله و دمنه [دوره 8، شماره 32، 1395، صفحه 137-160]
-
مسلمی زاده، محبوبه
پندگریزی، خلافآمد عادت سعدی [دوره 8، شماره 30، 1395، صفحه 137-152]
-
مشتاق مهر، رحمان
آنچه امروز نیز می توان از شمس تبریزی آموخت؟ [دوره 8، شماره 30، 1395، صفحه 31-56]
-
مشهور، پروین دخت
تأثیرپذیری تعلیمی روضهالانوار خواجوی کرمانی از مخزنالاسرار نظامی گنجوی [دوره 8، شماره 29، 1395، صفحه 171-206]
ن
-
ناصری تازه شهری، ناصر
تحلیل محتوای منطقالطیر بر اساس ساحت های ششگانه تربیتی [دوره 8، شماره 31، 1395، صفحه 187-212]
-
نبی لو، علیرضا
بررسی بوطیقای شعر تعلیمی در اشعار ناصرخسرو [دوره 8، شماره 29، 1395، صفحه 1-32]
-
نیکداراصل، محمدحسین
اخلاق و مولّفه های سنّتی و معاصر آن در شعر نیما [دوره 8، شماره 32، 1395، صفحه 191-230]
-
نوروز، مهدی
تعلیم تحذیری سعدی در بوستان با رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی نظریه فرکلاف [دوره 8، شماره 32، 1395، صفحه 161-190]
-
نوروزی داودخانی، ثوراله
بررسی و تحلیل رویکرد سعدی در رهایی انسان از درد و رنج (با تکیه بر قصاید و بوستان) [دوره 8، شماره 30، 1395، صفحه 153-170]
و
-
وفایی، عباسعلی
تأثیر واج در القای مفاهیم با تأکید بر زبان تعلیمی [دوره 8، شماره 29، 1395، صفحه 33-60]
-
وفایی، عباسعلی
بررسی نظریه های تربیتی کودک از دید برتراند راسل در حکایتِ طایفة دزدان گلستان سعدی (بابِ سیرتِ پادشاهان: حکایتِ چهارم [دوره 8، شماره 32، 1395، صفحه 1-28]
-
وفایی فرد، زهره
دنیامداری در داستانهای مثنوی مولوی [دوره 8، شماره 31، 1395، صفحه 1-44]
ی
-
یلمه ها، احمدرضا
بررسی خاستگاه ادبیات تعلیمی منظوم و سیر تطور و تحول آن در ایران [دوره 8، شماره 29، 1395، صفحه 61-90]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد