نمایه نویسندگان

آ

  • آریان، حسین نگاهی به برخی آموزه‌های اخلاقی- تعلیمی شهریار [دوره 7، شماره 28، 1394، صفحه 89-112]

ا

  • احمدی، ارسلان بررسی مدارا، تساهل و تسامح در قصاید ناصر خسرو [دوره 7، شماره 26، 1394، صفحه 105-128]
  • اسدی، آذر مقایسه آموزه‌های تعلیمی در شاهنامه فردوسی با بوستان سعدی [دوره 7، شماره 26، 1394، صفحه 158-180]
  • ایشانی، طاهره بررسی و تحلیل سبک‌شناختی فعل در غزل‌های تعلیمی سعدی با رویکرد زبان‌شناسی نقش‌گرا [دوره 7، شماره 25، 1394، صفحه 85-108]
  • اکبری، سعید درآمدی انتقادی بر شیوه های بیان مفاهیم اخلاقی در حکایت های تمثیلی و جانوری [دوره 7، شماره 28، 1394، صفحه 55-88]
  • امین، احمد معرفی و نقد برخی از روش‌های تعلیمی و تربیتی صوفیه تا قرن ششم [دوره 7، شماره 26، 1394، صفحه 83-104]
  • اویسی، عبدالعلی آموزه های ادب تعلیمی در پریشانِ حکیم قاآنی [دوره 7، شماره 27، 1394، صفحه 27-61]

ب

  • بارانی، محمد لزوم نقش کهن الگوی پیرخردمند در تعلیم بشر [دوره 7، شماره 27، 1394، صفحه 62-99]
  • بافکر، سردار شاخص‌های محتوایی و صوری ادبیات تعلیمی [دوره 7، شماره 26، 1394، صفحه 1-28]
  • بتلاب اکبر آبادی، محسن تنش های فرمیِ معناساز در روایت های تعلیمی (مطالعه موردی و فرمالیستی بوستان سعدی) [دوره 7، شماره 28، 1394، صفحه 113-144]
  • بیگ زاده، خلیل بازنمایی اصول کلاسیسم و نئوکلاسیسم در شعر پروین اعتصامی [دوره 7، شماره 28، 1394، صفحه 145-164]

پ

  • پریزاد، حسین کارکردهای تعلیمی اسطوره در مثنوی مولوی [دوره 7، شماره 28، 1394، صفحه 33-54]

ت

ح

  • حاجی مزدرانی، مرتضی رفتارشناسی اخلاقی نمودهای‌اجتماعی دین از منظر سعدی با تکیه بر گلستان [دوره 7، شماره 27، 1394، صفحه 127-151]
  • حسن پور آلاشتی، حسین بررسی مقایسه‌ای گفتگو در گلستان سعدی و قابوس نامه عنصرالمعالی با تکیه بر منطق گفتگویی میخاییل باختین [دوره 7، شماره 26، 1394، صفحه 29-60]
  • حسن زاده، شهریار مضامین تعلیمی و تربیتی در هفت پیکر [دوره 7، شماره 25، 1394، صفحه 139-176]
  • حقیقی، مرضیه بررسی مقایسه‌ای گفتگو در گلستان سعدی و قابوس نامه عنصرالمعالی با تکیه بر منطق گفتگویی میخاییل باختین [دوره 7، شماره 26، 1394، صفحه 29-60]
  • حکیم آذر، محمد تحلیل محتوای نفثه المصدور نسوی [دوره 7، شماره 27، 1394، صفحه 152-182]

خ

  • خانمحمدی، محمدحسین انعکاس آموزه های تعلیمی در خمسة نظامی [دوره 7، شماره 27، 1394، صفحه 100-126]
  • خراسانی، محبوبه «رویکرد نصرالله منشی به ادب تعلیمی در دوره‌ سلجوقی» [دوره 7، شماره 26، 1394، صفحه 61-82]

ر

  • رجبی، مسلم واکاوی لایه های تعلیمی پنهان در طنز گلستان [دوره 7، شماره 27، 1394، صفحه 1-26]
  • رضوانیان، قدسیه تبیین شکاف بین سیاست و اخلاق بر مبنای نظریه ماکیاولی با بررسی پند و اندرز در داستان شیر و گاو کلیله و دمنه [دوره 7، شماره 25، 1394، صفحه 37-54]

س

  • سیامک دستجردی، اعظم معرفی و نقد برخی از روش‌های تعلیمی و تربیتی صوفیه تا قرن ششم [دوره 7، شماره 26، 1394، صفحه 83-104]

ش

  • شیبانی اقدم، اشرف بررسی تأثیر تعلیمی معنای ضمنی و صریح افعال در کلیله و دمنه و مقامات حمیدی [دوره 7، شماره 28، 1394، صفحه 165-188]

ص

  • صادقی، حسین آموزه های ادب تعلیمی در پریشانِ حکیم قاآنی [دوره 7، شماره 27، 1394، صفحه 27-61]
  • صادقی منش، علی مکتب اخلاقی خیام اصالت فایده و گریز از خودکامگی در رباعیات خیام [دوره 7، شماره 25، 1394، صفحه 55-84]
  • صفی زاده، علی بازنمایی اصول کلاسیسم و نئوکلاسیسم در شعر پروین اعتصامی [دوره 7، شماره 28، 1394، صفحه 145-164]
  • صهبا، فروغ کارکردهای تعلیمی اسطوره در مثنوی مولوی [دوره 7، شماره 28، 1394، صفحه 33-54]

ط

  • طایفی، شیرزاد درآمدی انتقادی بر شیوه های بیان مفاهیم اخلاقی در حکایت های تمثیلی و جانوری [دوره 7، شماره 28، 1394، صفحه 55-88]
  • طغیانی، اسحاق دیدگاه‌های اخلاقی و تربیتی در شعر وحشی بافقی [دوره 7، شماره 25، 1394، صفحه 1-36]

ع

  • عالی کردکلایی، حمید بررسی مدارا، تساهل و تسامح در قصاید ناصر خسرو [دوره 7، شماره 26، 1394، صفحه 105-128]
  • عزیزی، لیدا دستور زبان روایت در ادبیات تعلیمی (با تکیه بر ساختار روایت و جایگاه روایت‌شنو در مناظرات پروین اعتصامی) [دوره 7، شماره 25، 1394، صفحه 177-203]
  • عقدایی، تورج نگاهی به برخی آموزه‌های اخلاقی- تعلیمی شهریار [دوره 7، شماره 28، 1394، صفحه 89-112]
  • علیزاده، علی دیدگاه‌های اخلاقی و تربیتی در شعر وحشی بافقی [دوره 7، شماره 25، 1394، صفحه 1-36]
  • علی مددی، منا تبارشناسی ادبیات تعلیمی (نگاهی به چرایی شکل‌گیری و گسترش ادبیات تعلیمی در ایران) [دوره 7، شماره 25، 1394، صفحه 109-138]
  • علوی مقدم، مهیار مکتب اخلاقی خیام اصالت فایده و گریز از خودکامگی در رباعیات خیام [دوره 7، شماره 25، 1394، صفحه 55-84]

غ

  • غفوری، عفت سادات تبیین شکاف بین سیاست و اخلاق بر مبنای نظریه ماکیاولی با بررسی پند و اندرز در داستان شیر و گاو کلیله و دمنه [دوره 7، شماره 25، 1394، صفحه 37-54]

ق

  • قریشی، مهسان آموزه های اخلاقی گنج شایگان اثری تقلیدی از گلستان [دوره 7، شماره 28، 1394، صفحه 1-32]
  • قیصری، حشمت تأثیر پذیری حافظ از نظامی در آموزه های اخلاقی و تعلیمی [دوره 7، شماره 26، 1394، صفحه 129-156]

م

ن

  • ناصری، ناصر مضامین تعلیمی و تربیتی در هفت پیکر [دوره 7، شماره 25، 1394، صفحه 139-176]
  • نظری، نجمه مقایسه آموزه‌های تعلیمی در شاهنامه فردوسی با بوستان سعدی [دوره 7، شماره 26، 1394، صفحه 158-180]
  • نظیف، نرگس بررسی و تحلیل سبک‌شناختی فعل در غزل‌های تعلیمی سعدی با رویکرد زبان‌شناسی نقش‌گرا [دوره 7، شماره 25، 1394، صفحه 85-108]
  • نعنافروش، فاطمه «رویکرد نصرالله منشی به ادب تعلیمی در دوره‌ سلجوقی» [دوره 7، شماره 26، 1394، صفحه 61-82]
  • نورایی، الیاس دستور زبان روایت در ادبیات تعلیمی (با تکیه بر ساختار روایت و جایگاه روایت‌شنو در مناظرات پروین اعتصامی) [دوره 7، شماره 25، 1394، صفحه 177-203]
  • نوریان، سید مهدی آموزه های اخلاقی گنج شایگان اثری تقلیدی از گلستان [دوره 7، شماره 28، 1394، صفحه 1-32]

ه

  • همتی، حجت الله انعکاس آموزه های تعلیمی در خمسة نظامی [دوره 7، شماره 27، 1394، صفحه 100-126]

ی

  • یلمه ها، احمدرضا واکاوی لایه های تعلیمی پنهان در طنز گلستان [دوره 7، شماره 27، 1394، صفحه 1-26]