.

Document Type : علمی- پژوهشی

Authors

1 Ph.D. Student of Persian Language and Literature, Shabestar Branch, Islamic Azad University, Shabestar, Iran

2 .

3 Department of Persian Language and Literature, Shabestar Branch, Islamic Azad University, Shabestar, Iran

4 Department of PersianLanguage and Literature, Shabestar Branch, Islamic Azad University, Shabestar, Iran

Abstract

..

  1. ابراهیمی، ایران (1392 الف)، تهیه و برازش مدلی برای بررسی حساسیّت اخلاقی و رابطة آن با تدریس مراقبتی معلمان شهر کامیاران، پایان‏نامة کارشناسی ارشد، دانشکدة علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه کردستان.
  2. ابراهیمی، نبی‏الله (1392 ب)، «عدالت، گفت‌وگو و امنیت بین‏المللی»، فصلنامة مطالعات روابط بین‏المللی، شمارة 60، 159‑180.
  3. اکبرزاده، فاطمه؛ هاشمیان‏فر، سیّد علی (1398)، «از اخلاق متعارف تا اخلاق فراعرفی؛ تجربة تعهد گونه‏شناسی در ازدواج سفید»، جامعه‏شناسی نهادهای اجتماعی، 6 (14)، 177‑205.
  4. الوانی، سیّد مهدی؛ حسن‏پور، اکبر؛ داوری، علی (1389)، «تحلیل اخلاق سازمانی کارکنان با استفاده از الگوی دایرة اخلاق»، فصلنامة اخلاق در علوم و فناوری، سال 5، شماره‏های 3 و 4، 25‑34.
  5. ایزدی، احمد؛ ایمانی، الهام؛ خادمی، زهرا؛ اسدی نوقابی، فریبا؛ حاجی‏زاده، نینا؛ نقی‏زاده، فاطمه (1392)، «همبستگی حساسیت اخلاقی پرستاران با رفتار مراقبتی آن‏ها»، مجلة ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، دورة 6، شمارة 2، 43‑56.
  6. ایمان‏پور، محمدتقی و همکاران (1389)، «سرکوبگر بدعت و نماد عدالت (انوشیروان در تاریخ‏نگاری اسلامی)»، فصلنامة مطالعات تاریخ اسلام، شمارة 6، 7‑28.
  7. ایمانی‏فر، حمیدرضا؛ فاطمی، جمیله؛ امینی، فاطمه (1391)، «بخشش از دیدگاه روان‏شناسی و قرآن کریم»، انسان‏پژوهی دینی، سال 9، شمارة 27، 149‑175.
  8. باومن، زیگموت (1384)، عشق سیال درباب ناپایدای پیوندهای انسانی، ترجمة عرفان ثابتی، تهران: ققنوس.
  9. بخشایش، علیرضا؛ فرزاد، مطهره (1393)، «بررسی تطبیقی رشد اخلاقی از دیدگاه اسلام و کلبرگ»، کنگرة بین‏المللی فرهنگ و اندیشه دینی، قم: مرکز راهبری مهندسی فرهنگی شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر و تحت حمایت سیویلیکا، 375‑391.
  10. پورجوادی، نصرالله (1370)، «شیرین در چشمه»، نشر دانش، شمارة 64، 246‑255.
  11. ثروت، منصور (1370)، گنجینة حکمت در آثار نظامی، تهران: امیرکبیر.
  12. جاماسب جی دستور منوچهر جی جاماسب آسانا (1382)، متن‏های پهلوی، به کوشش سعید عریان، تهران: سازمان میراث فرهنگی.
  13. جهانگیرزاده، محمدرضا (1390)، «دیدگاه‏های شناختی تحولی در رشد اخلاقی»، معرفت اخلاقی، سال 2، شمارة 4، 101‑122.
  14. خلیل‏اللهی، شهلا؛ برج‏ساز، غفار (1395)، «بررسی عشق در خسرو و شیرین نظامی براساس دیدگاه‏های گیدنز، دانینو و ایوانز»، پژوهشنامة ادب غنایی، سال 4، شمارة 27، 101‑114.
  15. خواجه نصیرالدین طوسی (1364)، اخلاق ناصری، به تصحیح مجتبی مینوی و علیرضا حیدری، چاپ سوم، تهران: خوارزمی.
  16. دانشگر، مجید (1390)، «عفو و بخشش ازنظر روان‏شناسی و الهیات مسیحی»، پژوهش‏های فلسفی و کلامی، دورة 13 شمارة 2، پیاپی 50، 107‑116.
  17. دهقانیان، جواد؛ فراشاهی‏نژاد، یاسر (1394)، «واکاوی شخصیت فرهاد در داستان خسرو و شیرین نظامی»، شعرپژوهی (بوستان ادب)، سال 7، شمارة ۲ (پیاپی ۲۴)، 73‑90.
  18. رحمانیان، زینب (1393)، «بررسی تطبیقی رشد اخلاقی در قابوسنامه از دیدگاه کلبرگ»، پژوهش‏های ادبی و بلاغی، سال 2، شمارة 8، 32‑45.
  19. رضایی، منیره (1391)، «بررسی نقش سبک‏های والدگری در تحول اخلاقی نوجوانان دختر شهر تهران»، خانواده و پژوهش، شمارة 14، 99‑120.
  20. سعیدی سیرجانی، علی‏اکبر (1384)، سیمای دو زن، چاپ نهم، تهران: پیکان.
  21. سلمان‏زاده، پروین؛ فرهادی، اعظم (1394)، «بررسی تطبیقی اهداف و روش‏های تربیت اخلاقی از منظر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و لورنس کلبرگ»، نامة جامعه، دورة 2، شمارة 115، 127‑160.
  22. شعاع کاظمی، مهرانگیز؛ میرمحمدحسین اوشانی، سیّده آتنا؛ فرزانه، نقیب (1394)، «رابطه آموزه‏های دینی والدین و رشد اخلاقی کودکان دبستانی»، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، دورة 23، شمارة 29، 107‑120.
  23. عسگری، مرضیه (1395)، «صفات اخلاقی عاشق در عاشقانه‏های نظامی»، همایش ملی ادبیات غنایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‏آباد، نجف‌آباد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، 1‑14.
  24. عصاره، علیرضا؛ مهدیزاده تهرانی، آیدین؛ امینی زرین، علیرضا؛ عظیمی، شادی (1396)، «نقدی بر نظریة رشد قضاوت اخلاقی لارنس کلبرگ پژوهشی در بررسی چندجانبة نظریه کلبرگ و ارائة رهنمودی دربارة مراحل رشدی او»، فصلنامة تعلیم و تربیت، شمارة 134، 93‑112.
  25. فانی، حجت‏الله؛ فانی، معصومه (1394)، «رابطه بین تعارضات زناشویی والدین با رشد قضاوت اخلاقی و رضایت از زندگی دانش آموزان دختر»، زن و جامعه، سال 6، شمارة 4، (پیاپی 24)، 59‑75.
  26. فیروزمهر، محمدمهدی (1390)، «رویکردهای دسته­بندی مسائل اخلاقی»، فصلنامة علمی ـ ترویجی اخلاق، سال 1 شمارة 4، 89‑120.
  27. کانت، ایمانوئل (1388)، درس‏های فلسفة اخلاق، ترجمة منوچهر صانعی دره‏بیدی، چاپ چهارم، تهران: نقش و نگار.
  28. کدیور، پروین (1378)، روانشناسی اخلاق، چاپ اول، تهران: آگه.
  29. کریمی، عبدالعظیم (1388)، روانشناسی رشد مراحل شکل‏گیری اخلاق در کودک (با تأکید بر رویکردهای تحولی)، چاپ دوم، تهران: عابد.
  30. گلستانی، سیّد هاشم؛ یوسفی، علیرضا و رضائیان، فیروز (1387)، «غزالی و اخلاق فضیلت دینی»، دانش و پژوهش در علوم تربیتی ـ برنامه‏ریزی درسی، شمارة 20، 1‑20.
  31. لویمی، سهیلا (1396)، «اخلاق‏مداری در شخصیت‏های مطرح در منظومة خسرو و شیرین»، پژوهش‏های اخلاقی، سال 8، شمارة 2، 189‑208.
  32. معدن‏کن، معصومه (1384)، «رمز محمودی»، فصلنامة فرهنگستان، شمارة 27، 55‑81.
  33. نراقی، ملااحمد (1371)، معراج السعادة، چاپ اول، قم: هجرت.
  34. نظامی‏گنجه‏ای، الیاس (1376)، خسرو و شیرین، تصحیح برات زنجانی، چاپ اول، تهران: دانشگاه تهران.
  35. نصیری، منصور (1387)، «نگاهی به نظریة رشد اخلاقی کالبرگ»، معرفت، شمارة 132، 125‑134.
  36. نوروزی، رضاعلی؛ عاطفت‏دوست، حسین (1390)، «تربیت اخلاقی؛ بررسی تطبیقی دیدگاه خواجه نصیرالدین طوسی و کلبرگ»، معرفت اخلاقی، 2 (2)، 53‑68.
  37. یثربی، سیّد یحیی (1381)، «امام محمد غزالی و خردورزی و دین‏داری»، مجلة ذهن، ‏ شمارة 11 و 12، 3‑62.
  38. Gibbs, J. C. (1995), The Cognitive Developmental Perspective, In Kurtines W. M., & Gewirtz J. L. Moral Development: An Introduction. Boston: Allyn & Bacon.
  39. Hume, D., (1978), A Treafise of Human Nature, Selby Bigge, 2nd ed. P.H, Nidditch, Oxsfird: Clorend in Press.
  40. Kohlberg, L. (1984), Essays on moral development, Vol. II, The psychology of moral development, San Francisco, CA: Harper & Row.
  41. Kohlberg, L. (1976), Moral stages and moralization: The cognitive-developmental, In Moral development and behavior: Theory, research and social issues, ed. T. Lickona, New York: Holt, Rinehart and Winston.
  42. Piaget, J. (1965), Moral Judgement of the child, New York: Free Press.