.

Document Type : علمی- پژوهشی

Authors

1 Ph.D Student at Khoy Azad University

2 Assistant professors in Persian Language and Literature, IAU, Khoy branch.

3 .

Abstract

.

  1. قرآن کریم.
  2. اصفهانی، راغب (1414)، المفردات فی غریب القرآن، صفوان عدنان داودی، بیروت: دارالعلم الشامیه.
  3. پناهی، مهین؛ کریمی یونجانی، ثریّا (1391)، «آموزة اخلاقی وفای به عهد در متون عرفانی»، پژوهشنامة ادبیّات تعلیمی، دورة 3، شمارة 16، 1‑24.
  4. رستگار فسایی، منصور (1380)، انواع شعر، شیراز: نوید شیراز.
  5. رحیمی، فرهاد (1391)، مظهر التّرکی عبدالرّحیم حزین شیروانی، تهران: اندیشه نو.
  6. رزمجو، حسین (1382)، نقد و نظری بر شعر گذشتة فارسی از دیدگاه اخلاق اسلامی، ج 1، مشهد: انتشارات دانشگاه فردوسی.
  7. ری‌شهری، محمّد (1384)، میزان الحکمه، ج 1، [بی‏جا]: درّالحدیث.
  8. شفیعی کدکنی، محمدرضا (1395)، ادوار شعر فارسی از مشروطیت تا سقوط سلطنت، تهران: سخن.
  9. ــــــــــــــــــــــــــ (1372)، «انواع ادبی و شعر فارسی»، رشد آموزش ادب فارسی، سال 8، شمارة 32، 96‑119.
  10. شیروانی، عبدالرحیم (قرن 12)، هدایت‏نامه، تبریز: کتابخانه ملّی تبریز.
  11. قاسمی، حسین (1389)، «قسمت و سرنوشت»، سامانه نشریات معرفت، سال نوزدهم، شمارة 158، 55‑72.
  12. میرصادقی، جمال (1385)، عناصر داستان، چاپ پنجم، تهران: سخن.
  13. یلمه‏ ها، احمدرضا (1395)، «بررسی خاستگاه ادبیات تعلیمی منظوم و سیر تطّوّر و تحوّل آن در ایران»، پژوهشنامة ادبیّات تعلیمی، سال هشتم، شمارة بیست‏ونهم، 61‑90.
  14. ــــــــــــــــــ(1396)، «شگردها و علل انگیزه‏های کاربرد مضامین تعلیمی در منظومه‏های غنایی باتکیه‏بر منظومة نویافتة «ناز و نیاز»، پژوهشنامة ادبیّات تعلیمی، سال نهم، شمارة سی و چهار، 8‑13.